Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Προτάσεις για την ολοκληρωτική λύση του!

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Προτάσεις για την ολοκληρωτική λύση του!

Χρόνος Ανάγνωσης: 4'
26 Οκτ 2023
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Προτάσεις για την ολοκληρωτική λύση του!
Χρόνος Ανάγνωσης: 4'

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης βρίσκεται πολλά χρόνια στο επίκεντρο των συζητήσεων όλων των πολιτών της. Τα μποτιλιαρίσματα στο κέντρο της πόλης, τα διπλo παρκαρίσματα, οι άναρχες φορτοεκφορτώσεις σε κεντρικές αρτηρίες, η δυσκολία εύρεσης parking, τα πολλά λεωφορεία και ταξί και το φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ταλανίζουν όλους τους κατοίκους αυτής της πόλης και επιβαρύνουν την οικονομική της ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής των πολιτών της. Η λύση αυτού του προβλήματος είναι σύνθετη και με μεμονωμένες και βραχυπρόθεσμες λύσεις, όπως είναι οι ποδηλατόδρομοι και τα καραβάκια, δεν έχω πειστεί ότι μπορεί να δώσουν την οριστική λύση!


Τέτοια μεγάλα έργα για να υλοποιηθούν έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά θέματα και πολλά εμπόδια και χρειάζονται πολύ ισχυρό management, γενναία χρηματοδότηση και πρόσθετες νομοθετικές παρεμβάσεις, που μόνο η πολιτεία μπορεί να κάνει!


Με πιο απλά λόγια:
Για αυτό το έργο χρειάζεται η πολιτεία να αναθέσει την κεντρική ευθύνη σε κάποια ισχυρή προσωπικότητα, που θα έχει την στήριξη του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για τις αναγκαίες παρεμβάσεις, εγκρίσεις και την υψηλή χρηματοδότηση, ώστε άμεσα να ξεπερνιούνται τα εμπόδια για την ολοκληρωτική λύση του! Να γνωρίζουμε στο τέλος, σε ποιους θα οφείλεται η επιτυχία αυτού του έργου!


Εκφράζοντας, πιστεύω, και τις απόψεις πολιτών για αυτό το πρόβλημα, καταθέτω 5 αναγκαίες παρεμβάσεις, που κατά τη γνώμη μου θα λιγοστέψουν τα αυτοκίνητα και τον κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης. Είναι παρεμβάσεις που προκύπτουν από το παρακάτω απλό & λογικό σκεπτικό και ελπίζω να ληφθούν υπόψη στον σχεδιασμό της λύσης!

“Ο τελικός σχεδιασμός πιστεύω πρέπει να βοηθάει τους περισσότερους πολίτες να επιλέγουν κάθε μέρα για τις ανάγκες τους τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς και όχι το δικό τους αυτοκίνητο και αυτό θα συμβεί μόνο όταν τους συμφέρει χρονικά, τους συμφέρει οικονομικά και προσφέρεται μια αποδεκτή ποιότητα στη μετακίνηση“. Για να επιτευχθούν όλα αυτά, πιστεύω ότι χρειάζεται να γίνουν ταυτόχρονα αυτές οι παρεμβάσεις:

1η παρέμβαση:
Χρειάζεται αρχικά ένας σωστός ολοκληρωτικός σχεδιασμός που να στηρίζεται στη “μέθοδο μετεπιβίβασης” και να ικανοποιεί το προαναφερθέν σκεπτικό, με τη χρήση όλων των Μέσων Μεταφοράς, όπως συμβαίνει σε όλες οι αναπτυγμένες πόλεις! Χρειαζόμαστε Μετρό, Τραμ, Προαστιακό, με λιγότερα λεωφορεία, τα οποία εκπέμπουν κι αυτά καυσαέρια.

2η παρέμβαση:
Για να επιτευχθεί η ταχύτητα στις μετακινήσεις των υπέργειων μέσων συγκοινωνίας (κυρίως του τραμ με μονή γραμμή σε κυκλική διαδρομή από την περιοχή “Φοίνικας” έως τον Σταθμό των Κ.Τ.Ε.Λ. και επιστροφή παραλιακά), θα πρέπει να διευκολύνουμε τη διέλευσή τους από στις κεντρικές αρτηρίες, μην επιτρέποντας ακόμη και την στιγμιαία στάθμευση αυτοκινήτων (οι μεταφορές προϊόντων & η αποκομιδή σκουπιδιών να γίνονται 12:00 το βράδυ με 07:00 το πρωί).
Θα περιοριστούν βέβαια οι σημερινές νόμιμες και παράνομες θέσεις parking στους δρόμους! Για αυτό θα χρειαστούν εκτός από το να βρεθούν ελεύθεροι χώροι & κτίρια parking στις σημαντικές στάσεις μετεπιβίβασης του κοινού, να δοθούν κίνητρα για να γίνουν νέα ιδιωτικά parking στις γειτονιές, από όπου θα διέρχονται τα μέσα, ώστε να απορροφήσουν τις πρόσθετες ανάγκες στάθμευσης.

3η παρέμβαση:
Για να ξεπεραστεί η αναρχία, που επικρατεί στο κέντρο της πόλης, χρειάζεται αυστηρή αστυνόμευση της κυκλοφορίας στις κεντρικές αρτηρίες, με τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού δικτύου συνεχούς παρακολούθησης με κάμερες, για να προκύπτει ασφαλής και ανεμπόδιστη κυκλοφορία των Δημόσιων Μέσων Μεταφοράς!
Παράλληλα, θα χρειαστεί και πρόσθετη άμεση αστυνομική επέμβαση για μεταφορά, όποτε χρειάζεται, του παράνομου οχήματος με ένα υψηλό πρόστιμο! Αν για όλα αυτά χρειάζονται πρόσθετοι νόμοι, θα πρέπει άμεσα να νομοθετηθούν!


4η παρέμβαση:
Η παρέμβαση αυτή μόνο με την άμεση εμπλοκή της πολιτείας πραγματοποιείται και είναι το σημαντικό θέμα της ισχυρής χρηματοδότησης για όλα αυτά, που την δικαιούται βέβαια η Θεσσαλονίκη! Θα χρειαστούν πολλά χρήματα γι’ αυτή την υλοποίηση και σωστές συμβάσεις για ανάθεση των έργων, που για όλα αυτά τον κύριο ρόλο έχει μόνο η πολιτεία και το τελικό αποτέλεσμα θα επιβραβεύσει κυρίως αυτήν!

5η παρέμβαση:
Είναι η πιο ριζοσπαστική παρέμβαση, που πρέπει να σκεφτούμε, και είναι η δημιουργία πρόσθετου οικονομικού κινήτρου για τους πολίτες!
Μπορεί να είναι η κάρτα πολλαπλών μετακινήσεων με χαμηλό κόστος ή ακόμη και η δωρεάν μετακίνηση! Τα χαμένα έσοδα εισιτηρίων μπορεί να καλυφθούν με ένα μικρό πρόσθετο δημοτικό τέλος, που μπορεί να διαμοιραστεί σε όλα τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, τους φορείς και τους οργανισμούς της πόλης.
Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση, η μελέτη να αποδείξει πως η ελάττωση του προσωπικού για την είσπραξη και τον έλεγχο των εισιτηρίων, αλλά και ο περιορισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού τους, επιφέρει μείωση κόστους ικανό να καλύψει πλήρως τα χαμένα έσοδα εισιτηρίων, ίσως ακόμη και να χρειαστεί χαμηλότερη κρατική επιδότηση! Φανταστείτε όμως πόσο σημαντικό θα ήταν, αν η μελέτη αποδείξει ότι με ένα μικρό ποσό στα ετήσια δημοτικά τέλη, μπορούμε να έχουμε ΟΛΟΙ απεριόριστη ΔΩΡΕΑΝ μετακίνηση με τα Δημόσια Μέσα Συγκοινωνίας ή έστω με ένα τμήμα τους.

Το πλεονάζον προσωπικό μπορεί να διατεθεί για να στελεχώσει το Δίκτυο Ηλεκτρονικού Ελέγχου και την αστυνόμευση της κυκλοφορίας, που θα δημιουργεί πρόσθετα έσοδα από τα πρόστιμα των παραβάσεων!

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχάσουμε ότι σε τέτοια έργα τον πρώτο ρόλο τον έχει η πολιτεία, ο πρωθυπουργός και η κεντρική κυβέρνηση!



Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί