Θεσσαλονίκη: Δύο νέα μουσεία για το μετρό στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά και στο πανεπιστήμιο – Ο «θησαυρός» της Βενιζέλου

Θεσσαλονίκη: Δύο νέα μουσεία για το μετρό στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά και στο πανεπιστήμιο – Ο «θησαυρός» της Βενιζέλου

Χρόνος Ανάγνωσης: 3'
07 Σεπ 2022
Σοφία Χριστοφορίδου / Δημοσιογράφος , makthes.gr
Θεσσαλονίκη: Δύο νέα μουσεία για το μετρό στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά και στο πανεπιστήμιο – Ο «θησαυρός» της Βενιζέλου
Χρόνος Ανάγνωσης: 3'

Στο τέλος του 2023 η βασική γραμμή του μετρό θα έχει παραδοθεί και θα λειτουργεί, με τους 13 σταθμούς εν λειτουργία και τα αρχαία εντός του σταθμού Βενιζέλου

Στο τέλος του 2023 η βασική γραμμή του μετρό θα έχει παραδοθεί και θα λειτουργεί, με τους 13 σταθμούς εν λειτουργία και τα αρχαία εντός του σταθμού Βενιζέλου, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που επανέλαβαν σήμερα αρκετές φορές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Στα τέλη Δεκεμβρίου 2022 θα αποδοθεί η άνοδος της οδού Βενιζέλου στην κυκλοφορία και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 θα φύγουν και οι τελευταίες λαμαρίνες από την Εγνατία, στο ύψος του σταθμού.

Υπολογίζεται ότι με το μετρό θα γίνονται καθημερινά 315.000 μετακινήσεις, και θα κυκλοφορούν λιγότερα 60.000 οχήματα. Ως προς το ύψος του εισιτηρίου, αυτό θα καθοριστεί από το υπουργείο κατόπιν εισήγησης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Το σενάριο βάσης που εξετάστηκε το 2006 και έκρινε το έργο βιώσιμο ήταν στα 0,50 ευρώ.

Χωρίς να γίνει πιο συγκεκριμένη ως προς το τελικό τίμημα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υπενθύμισε ότι το εισιτήριο στον ΟΑΣΘ είναι σήμερα 0,90 ευρώ από 1 ευρώ παλαιότερα.

Οσο για τα σχεδόν 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα, τα περισσότερα θα εκτεθούν σε δύο νέα μουσεία, στο κτίριο Α3 του πρώην στρατοπέδου Π. Μελά αλλά και σε ένα τριώροφο μουσείο που θα δημιουργηθεί υπογείως στο σημείο της διασταύρωσης των συρμών, στο ύψος της βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, καθώς και σε προθήκες στους σταθμούς Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Φλέμιγκ.

«Το πιο πολυαναμενόμενο έργο στη χώρα έχει μπει στην τελική ευθεία. Δεν το λέμε στα λόγια, το αποδεικνύουμε με τα έργα» επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι εδώ και 12 μήνες εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια από το αμαξοστάσιο μέχρι το Σιντριβάνι.

Από την πλευρά της η κ. Μενδώνη παρουσίασε όλο το αρχαιολογικό έργο που έχει πραγματοποιηθεί στη διάρκεια της κατασκευής της γραμμής.



Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί