Ο όποιος σχεδιασμός πρέπει να γίνεται με ορίζοντα εικοσαετίας
Χρόνος Ανάγνωσης: 5'

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Ως μία ουσιαστική περιουσία της Θεσσαλονίκης, πιστεύετε ότι αξιοποιείται πλήρως και προς όφελος της πόλης;
Τι προτείνετε για τη καλύτερη αξιοποίησή του ώστε να συμβάλει σημαντικά στον εκσυγχρονισμό και την πρόοδο της Θεσσαλονίκης;


Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είναι αξιοποιημένο στον βαθμό που επιβάλλει η σημαντική και κομβική γεωπολιτική θέση της πόλης. Δυστυχώς η Θεσσαλονίκη για διάφορους λόγους δεν έχει καταφέρει να φτάσει στο επίπεδο που θα έπρεπε. Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε όλοι ότι οι εξελίξεις στον κόσμο που ζούμε δεν επιτρέπουν πάντα να επιτύχουμε στόχους σε όλες τις συγκυρίες. Κάτι που δεν επιτυγχάνεται στον χρόνο που πρέπει, είναι πολύ πιθανό να μην μπορεί να επιτευχθεί αργότερα λόγω αντίξοων, μη ευνοϊκών συγκυριών, με αρνητικό αποτέλεσμα τελικά για την πόλη. Η ιστορία έδειξε ότι η σφοδρή αντίδραση και η καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης του Ο.Λ.Θ. υπήρξε τροχοπέδη για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού και κατ΄ επέκταση για την ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, ακόμα και όλης της Βόρειας Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια γίνεται αναμφισβήτητα μια προσπάθεια να υλοποιηθούν έργα που σχετίζονται με το λιμάνι, όπως η οδική σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό, ένα project που εξελίσσεται ικανοποιητικά. Η εφαρμογή επίσης του master plan, που ήδη έχει κατατεθεί από τον Ο.Λ.Θ. και είναι σε διαδικασία έγκρισης, θα δώσει σίγουρα την ώθηση για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού.


ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
Ως ένα μόνιμο πρόβλημα του κέντρου της πόλης, πιστεύετε ότι μπορεί να το λύσει μόνη της η πόλη ή χρειάζεται τη σημαντική συμβολή και βοήθεια της κυβέρνησης;
Πιστεύετε ότι για μια ολοκληρωτική λύση χρειάζονται μεμονωμένες παρεμβάσεις ή μια σύνθετη λύση με τομές, με μετρό, με τραμ, αστυνόμευση των κεντρικών αρτηριών με κάμερες, με περιφερειακά parking στις θέσεις μετεπιβίβασης του κοινού και λιγότερα λεωφορεία που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα; Τι θα προτείνατε;


Η λύση του κυκλοφοριακού σε οποιαδήποτε πόλη είναι “συνδυαστική”. Για αυτό άλλωστε τα μέσα μεταφοράς αποκαλούνται και “συνδυασμένες μεταφορές” τόσο σε υπεραστικό όσο και σε αστικό επίπεδο. Είναι σίγουρο ότι καθώς προστίθενται εναλλακτικές μεταφορές στην πόλη, πρέπει να υπάρχει ένας συνδυασμός λύσεων, οι οποίες θα εξετάζονται συνδυαστικά και όχι αποσπασματικά. Η ίδρυση ενός μητροπολιτικού φορέα σχεδιασμού, ο οποίος θα είναι αρμόδιος να προτείνει και να εγκρίνει τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό της επόμενης εικοσαετίας, είναι απαραίτητος. Το διοικητικό συμβούλιο αυτού του φορέα, θα πρέπει να απαρτίζεται από εκπροσώπους όλων των δήμων της ευρύτερης περιοχής και να αποφασίζει συλλογικά για τις όποιες παρεμβάσεις. Έτσι, με σχεδιασμό εικοσαετίας αλλά και υλοποίηση, θα γίνει η Θεσσαλονίκη πιο βιώσιμη. Το θετικό είναι ότι πρόσφατα πληροφορήθηκα πως υπάρχει πολιτική βούληση για τη δημιουργία ανάλογου φορέα, γεγονός που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.


Τι προτείνετε για το θέμα στάθμευσης των αυτοκινήτων στο κέντρο και στις γειτονιές, ώστε να προκύψει μια ουσιαστική βελτίωση στο πρόβλημα της στάθμευσης αυτοκινήτων στις κεντρικές αρτηρίες;


Σχετικά με τη στάθμευση θα πρέπει να ακολουθηθεί ο περιορισμός των Ι.Χ. στο κέντρο, αλλά με ταυτόχρονη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών μεταφοράς του επιβατικού κοινού με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Όσο το πρώτο μέτρο μειώνεται, τόσο το δεύτερο θα πρέπει να αυξάνεται.


Η Δ.Ε.Θ.
Με τις επιτυχημένες εξειδικευμένες εκθέσεις της, έδινε πάντοτε ζωντάνια στην πόλη, έφερνε κόσμο από όλη την Ελλάδα και κινητοποιούσε την οικονομία της!
Πιστεύετε ότι η θέση της στο κέντρο της πόλης ήταν ένας σημαντικός παράγοντας της μεγάλης επισκεψιμότητας και της επιτυχίας των εκθέσεων;
Ποιο άλλο ισχυρότερο ανταγωνιστικό κίνητρο προτείνετε για τη Δ.Ε.Θ., ώστε οι διοργανώσεις εκθέσεων και συνεδρίων να προκαλούν μεγάλη επισκεψιμότητα και να είναι σίγουρη η επιτυχία τους;


Η θέση της Δ.Ε.Θ. είναι σίγουρα βασικός παράγοντας επιτυχίας, όσον αφορά στην επισκεψιμότητα. Η πιθανή μεταφορά της σε νέο χώρο, θα πρέπει να συνδυάζεται με τη δυνατότητα εύκολης πρόσβασης με τα Μ.Μ.Μ. και το αεροδρόμιο.


ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Για τη Θεσσαλονίκη είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας οικονομικής ευρωστίας και κοινωνικής διάκρισης της πόλης, με τους χιλιάδες φοιτητές από όλη την Ελλάδα, που τη βιώνουν, τη γνωρίζουν αρκετά χρόνια και την αγαπούν σαν δική τους πόλη.
Τι κυρίως πιστεύετε ότι χρειάζεται, ώστε οι εγκαταστάσεις και η λειτουργία τους να είναι εφάμιλλες των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων;
εξωραϊσμό των κτιρίων και των αιθουσών;
προστασία και αστυνόμευση των χώρων τους, ώστε να μη ελέγχονται ή να λεηλατούνται από εξωπανεπιστιμιακά συμφέροντα;
Οι κακές συνθήκες διαβίωσης φοιτητών στις φοιτητικές εστίες και στη δωρεάν σίτιση φοιτητών, πιστεύετε ότι επηρεάζουν τη γενικότερη αδιαφορία των φοιτητών απέναντι στα πανεπιστημιακά κτίρια;


Η λειτουργία και οι κτιριακές υποδομές των πανεπιστημίων και ειδικά του Α.Π.Θ., μιας και αναφερόμαστε στη Θεσσαλονίκη, είναι αναμφίβολο ότι πρέπει να βελτιωθούν πολύ. Η δυνατότητα ανάπτυξης του πανεπιστημίου θα δοθεί εάν επιτρέψουμε την ανάπτυξή του χωρίς περιορισμούς. Αναρωτιέμαι πόσα πανεπιστήμια στον κόσμο μπορούν να επαίρονται, καταρχήν μόνο από το όνομα, ότι αποτελούν συνέχεια της εκπαίδευσης που ξεκίνησε ο Αριστοτέλης. Προφανώς κανένα άλλο! Θα έπρεπε λοιπόν να είχαμε ήδη αντιληφθεί ότι και μόνο το όνομα του ιδρύματος, θα μπορούσε να προσελκύσει φοιτητές παγκοσμίως και να δοθεί η δυνατότητα πληρωμής διδάκτρων τα οποία στη συνέχεια θα ανέπτυσσαν ακόμα περισσότερο το ίδιο το πανεπιστήμιο. Είναι πολύ στενάχωρο, να έχουμε τέτοια ιστορία, τέτοιο “brandname” και να μην επιτρέπουμε ακόμα και σήμερα την “απελευθέρωση” των πανεπιστήμιων μας από αναχρονιστικές αγκυλώσεις. Ελπίζω σύντομα να τις ξεπεράσουμε, δίνοντας έτσι την ευκαιρία, ειδικά σε φοιτητές που δεν έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στο εξωτερικό, να φοιτούν σε ένα ίδρυμα υψηλού κύρους σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στο εκπαιδευτικό επίπεδο.


ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Είστε ικανοποιημένος με τα μεγάλα έργα, που υλοποιήθηκαν τα τελευταία 30 χρόνια στην πόλη; Αν όχι γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό;
Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει, ώστε να υλοποιούνται απρόσκοπτα και πιο σύντομα οι αποφάσεις για τα αναγκαία έργα στην πόλη;


Η Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, τόσο από δικές της νοοτροπίες, όσο και από συγκυρίες οικονομικές, δεν μπόρεσε να αναπτυχθεί όσο θα μπορούσε. Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει αυτό και θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Έχουν υλοποιηθεί αντικείμενα και έργα που εκκρεμούσαν για δεκαετίες. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχιστεί για να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος. Ο όποιος σχεδιασμός πρέπει να γίνεται με ορίζοντα εικοσαετίας τουλάχιστον και να υλοποιείται σε σταθερή βάση, ανεξάρτητα από κυβερνητικές εναλλαγές.



Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί