To κυκλοφοριακό πρόβλημα λύνεται μόνο με συνολικές λύσεις, έργα και παρεμβάσεις

To κυκλοφοριακό πρόβλημα λύνεται μόνο με συνολικές λύσεις, έργα και παρεμβάσεις

Χρόνος Ανάγνωσης: 3'
27 Οκτ 2023
Τόσκας Γιάννης / Διπλ. πολιτικός μηχανικός Α.Π.Θ. - συγκοινωνιολόγος (MS / MUP) / διευθύνων σύμβουλος Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.
To κυκλοφοριακό πρόβλημα λύνεται μόνο με συνολικές λύσεις, έργα και παρεμβάσεις
Χρόνος Ανάγνωσης: 3'

ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα μόνιμο πρόβλημα του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Πιστεύετε ότι μπορεί να το λύσει μόνη της η πόλη ή χρειάζεται τη σημαντική συμβολή και βοήθεια της κυβέρνησης;


Το κυκλοφοριακό είναι σύνθετο αλλά και απλό πρόβλημα! Είναι ζήτημα πρωτίστως του κάθε δήμου και της τοπικής αυτοδιοίκησης γενικότερα.


Σε κάθε σύγχρονη πόλη στήνεται μηχανισμός και ειδική επιχειρησιακή οντότητα με κατάλληλες αρμοδιότητες και δυνατότητες. Ασχολείται με την κυκλοφορία, τη σηματοδότηση και τη σήμανση, τη βιώσιμη κινητικότητα, τη στάθμευση, την εξυπηρέτηση, τις ανάγκες και τα παράπονα των μετακινούμενων πολιτών (και επισκεπτών). Ασχολείται, ενδεχομένως παράλληλα, και με τις δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες επιδοτούνται από το κράτος, οργανώνονται από κοινού με τις τοπικές αρχές μεταφορών και παρέχονται από τους παρόχους (είτε ιδιώτες είτε δημόσιες ή δια-δημοτικές υπηρεσίες).


Η πόλη, ως δήμος, μπορεί να κάνει πολλά πράγματα στους τομείς αυτούς, να σχεδιάζει και να κατασκευάζει, να εποπτεύει και να επιβάλλει τις απόψεις της, όταν αυτές είναι συγκροτημένες και σε στέρεη βάση εξυπηρέτησης με επίκεντρο τον πολίτη. Όταν ο δήμος είναι συγκροτημένος και διαθέτει όραμα, πόρους και σχεδιαστικές δυνατότητες, το πρόβλημα είναι απλό!


Πιστεύετε ότι για μια ολοκληρωτική λύση χρειάζονται μεμονωμένες παρεμβάσεις ή μια σύνθετη λύση με τομές, με μετρό, με τραμ, αστυνόμευση των κεντρικών αρτηριών με κάμερες, με περιφερειακά parkings στις θέσεις μετεπιβίβασης του κοινού και λιγότερα λεωφορεία που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα; Τι έχετε να προτείνετε;
Τι προτείνετε για το θέμα της στάθμευσης των αυτοκινήτων;


Η ελάφρυνση του κυκλοφοριακού στοχεύεται και επιτυγχάνεται μόνο με συνολικές λύσεις, έργα και παρεμβάσεις. Η στάθμευση στις ελληνικές πόλεις –και κυρίως στη Θεσσαλονίκη– τείνει να αποτελέσει το κεντρικότερο θέμα, ένα πρόβλημα δεκαετιών. Η αλλαγή φιλοσοφίας προς όφελος των πεζών, η μείωση της διατομής ή της ευθυγραμμίας των οδών, ώστε να εξυπηρετούν τον πολίτη και τον πεζό, αποτρέποντας με φυσικά εμπόδια την παράτυπη ή παράνομη στάθμευση, αποτελούν ουσιώδεις ενέργειες ενός δήμου προς τη σωστή κατεύθυνση.


Το ίδιο ουσιώδεις είναι και οι αναπλάσεις, οι πεζόδρομοι και η δημιουργία σταθμών (κλειστών χώρων στάθμευσης) στις παρυφές του κέντρου και κάτω από πάρκα. Επίσης ουσιώδεις ενέργειες θα είναι η ενίσχυση της χρήσης και η ευνόηση της κυκλοφορίας των δημόσιων συγκοινωνιών, ο διαρκής εκσυγχρονισμός του στόλου της αστικής συγκοινωνίας, με υποβοήθηση των ευάλωτων χρηστών και η διαρκής προβολή του ρόλου και της χρησιμότητάς τους.



Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί