ΦΑΚΕΛΟΣ: ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ: ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΦΑΚΕΛΟΣ: ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Χρόνος Ανάγνωσης: 27'
26 Νοέ 2025
forthess
ΦΑΚΕΛΟΣ: ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Χρόνος Ανάγνωσης: 27'
Ποιος μπορεί να φανταστεί να βλέπει τη Θεσσαλονίκη από τη θάλασσα με ένα ποιοτικό, λειτουργικό και συνεχές παραλιακό μέτωπο, τουλάχιστον από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο;


ΚΤΙΡΙΟ/forThess

Θα είναι το σημαντικότερο τοπόσημο της πόλης και η νέα διεθνής εικόνα της στα διεθνή ΜΜΕ, προσελκύοντας νέες επιχειρήσεις και προσδίδοντας υπερηφάνεια στους πολίτες της. Θα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες ζωής, αναψυχής και ανάπτυξης της πόλης, διαθέτοντας ένα ιδιαίτερο φυσικό πλεονέκτημα που δεν έχει αξιοποιηθεί στο σύνολό του, όπως της αξίζει. Η ανάγκη για επέκταση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου καθίσταται πλέον επιτακτική, τόσο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών όσο και για την περιβαλλοντική και οικονομική αναγέννηση της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, η Νέα Παραλία με την επιτυχημένη ανάπλασή της, είναι γεγονός πλέον ότι αποτελεί σημείο αναφοράς για κατοίκους και επισκέπτες όλης της Θεσσαλονίκης. Το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο όμως, δυτικά και ανατολικά, παραμένει υποβαθμισμένο, με περιορισμένη προσβασιμότητα, με περιβαλλοντική υποβάθμιση και άναρχη δόμηση, με έλλειψη πράσινων και δημόσιων χώρων και με μεγάλες υποβαθμισμένες και ανεκμετάλλευτες περιοχές.

Το σημαντικότερο όμως τμήμα της, το οποίο επηρεάζει περισσότερο την όψη και το μέλλον της πόλης, είναι η περιοχή του δήμου Καλαμαριάς, όπου εμφανίζονται και οι περισσότερες αντιδράσεις και εμπόδια για την υλοποίηση αυτού του σημαντικού συνεχούς έργου, που μπορεί να αναβαθμίσει όλη την πόλη. Η οικονομική ανάπτυξη που θα προκύψει, ιδιαίτερα στην περιοχή της Καλαμαριάς, θα προσελκύσει νέες επιχειρήσεις και επιχειρηματίες στη Θεσσαλονίκη. Θα αυξηθούν οι αξίες των ακινήτων της παραθαλάσσιας αυτής περιοχής, βελτιώνοντας τη θέα και το περιβάλλον τους, αλλά και τη γενικότερη ποιότητα ζωής των πολιτών της Καλαμαριάς. Σήμερα όλα αυτά είναι υποτιμημένα με πρόχειρα κτίρια, φτηνές εγκαταστάσεις και φτηνό περιβάλλον.

Το FORTHESS έθεσε σε τρεις σημαντικούς παράγοντες τις ερωτήσεις:

  1. Σε τι συμφωνείτε και σε τι διαφωνείτε με το παραπάνω κείμενο;
  2. Η αναγκαία επιχωμάτωση της θάλασσας, όπου χρειάζεται, με μια παράλληλη μετακίνηση και των ήδη υπαρχόντων παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων, πιστεύετε ότι είναι μια εφικτή λύση;
  3. Στην περιοχή του δήμου Καλαμαριάς, ποια πιστεύετε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα, που εμποδίζουν την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου για το μέλλον της πόλης;
  4. Έχετε να προτείνετε κάποια εφικτή και αποτελεσματική λύση, που να προσδώσει τα ανωτέρω ζητούμενα πλεονεκτήματα στη Θεσσαλονίκη και στην Καλαμαριά;

Συνολικός και συμμετοχικός σχεδιασμός, λειτουργίες πολιτισμού, σεβασμός στην τοπική κοινωνία και στις ανάγκες της και υψηλή αισθητική.

Χρύσα Αράπογλου, Δήμαρχος Δήμου Καλαμαριάς

Το αίτημα του συνεχούς, κοινωνικά λειτουργικού και αρχιτεκτονικά, όπως και αισθητικά αναβαθμισμένου παραλιακού μετώπου, είναι η κορυφαία επιλογή του δήμου Καλαμαριάς εδώ και δεκαετίες. Αυτό αποτυπώνεται στους χαρακτηρισμούς και τις χρήσεις γης του ισχύοντος, αλλά και του προηγούμενου Γ.Π.Σ. (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο), επαναλαμβάνεται δημοσίως από το δημοτικό συμβούλιο σε κάθε αφορμή και αποτελεί τη διαφωνία μας με κάθε αποσπασματική προσέγγιση, η οποία κατά καιρούς επιχειρείται. Η άποψή μας είναι συμβατή με τις σύγχρονες διεθνείς προσεγγίσεις, οι οποίες αφορούν στη διαχείριση του δημόσιου χώρου και αποτυπώνονται στις αρχές του New European Bauhaus. Συνολικός και συμμετοχικός σχεδιασμός, λειτουργίες πολιτισμού υψηλού επιπέδου, σεβασμός στην τοπική κοινωνία και τις ανάγκες της, αισθητική η οποία υποστηρίζει το ευ ζην στον δημόσιο χώρο. Όλα αυτά απαιτούν πεδίο διαλόγου, δημόσια κατάθεση προτάσεων και πάνω από όλα, συνολικό ΣΧΕΔΙΟ.

ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Μέχρι σήμερα, ο δήμος Καλαμαριάς είναι ο μόνος που έχει καταθέσει την άποψή του για το σύνολο της ακτής, η οποία βρίσκεται στα διοικητικά του όρια, από τον Καρεκλά μέχρι τη Σχολή Δικαστών και του πρώην στρατοπέδου Κόδρα συμπεριλαμβανομένου. Με την επανάχρηση δύο εμβληματικών κτιρίων, τα οποία βρίσκονται στην ακτογραμμή, του Κυβερνείου και του Remezzo, όπου επιδιώκουμε να μεταφερθεί η κεντρική βιβλιοθήκη του δήμου.

Αναφορικά με τη Μαρίνα Αρετσούς, εννοείται ότι επιθυμούμε την αναβάθμισή της, καθώς τα τελευταία χρόνια αφέθηκε να παρακμάσει. Αντιδρούμε στην ανέγερση ξενοδοχείου μέσα στη θάλασσα, την ανάπτυξη δηλαδή ενός αχρείαστου, αισθητικά προβληματικού και περιβαλλοντικά επικίνδυνου real estate. Το έργο αυτό όπως έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, χωρίς να έχει λάβει υπόψη του την ομόφωνη απόρριψή του τόσο από το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαριάς όσο και από τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, έχει παρουσιαστεί χωρίς οικονομοτεχνική αλλά και χωρίς συγκοινωνιακή μελέτη. Στο σημείο αυτό ακριβώς βρίσκονται τα μοναδικά πρανή της αστικής ακτής του Θερμαϊκού και δεν υπάρχουν δρόμοι ικανού πλάτους για υποστηρικτικούς λόγους, αλλά και για λόγους ασφαλούς διαφυγής. Ο σχεδιασμός παραβλέπει τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής. Αριστερά και δεξιά υψώνονται ερείπια, όπως η Παναγία και καταρρέουσες βίλες.

ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Στον δήμο Καλαμαριάς σήμερα, έχοντας προσήλωση στον ενιαίο σχεδιασμό, ολοκληρώνουμε μελέτες για τον τουριστικό ποδηλατόδρομο, ο οποίος θα φθάνει μέχρι τη Ρέμβη, αλλά και για την παράλια περιοχή στο τμήμα της Σχολής Δικαστών και του αθλητικού κέντρου της Μίκρας. Ανάλογα προετοιμαζόμαστε για το Κόδρα όπου βρίσκονται 16 καταρρέοντα κηρυγμένα διατηρητέα. Επιμένοντας στον ΕΝΙΑΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ του παραλιακού μετώπου, απευθυνόμαστε προς όλους και προς το ΚΤΙΡΙΟ for THESS για έναν ειλικρινή, δημόσιο διάλογο για το μέλλον της διπλής ακτής της Καλαμαριάς ως τμήμα ενός θαρραλέου σχεδιασμού της παραλίας της πόλης, για να αποτελέσει, ακριβώς όπως το περιγράφετε, το τοπόσημό της, το οποίο θα την εντάξει με αξιώσεις στον διεθνή γαλαξία των πόλεων ισχυρής εικόνας παραλιακής ακτής, όπως η Κοπεγχάγη, το Όσλο, το Σαν Σεμπαστιάν και θα προσδίδει υπερηφάνεια στους πολίτες της.


Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου είναι ένα έργο με αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό πρόσημο, που θα οδηγήσει τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα σε μια νέα εποχή.


Πάρις Μπίλλιας, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Δικτύων Κ.Μ.

ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1. Συμφωνώ εν μέρει, με το παραπάνω κείμενο. Η αλήθεια είναι ότι, το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, με εξαίρεση το τμήμα της Νέας Παραλίας, στο οποίο πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες εργασίες ανάπλασης, που ολοκληρώθηκαν το 2009, χρήζει συνολικής αναβάθμισης. Και είναι γεγονός ότι κατά μήκος του, υπάρχουν αρκετές υποβαθμισμένες περιοχές, τόσο στα ανατολικά, όσο και στα δυτικά. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μαζί με τους επτά δήμους, στα όρια των οποίων βρίσκεται το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, ανέλαβε πρωτοβουλία για την εκπόνηση μίας ολοκληρωμένης μελέτης, η οποία περιλαμβάνει το σύνολο του παραλιακού μετώπου, από τη μια άκρη του έως την άλλη, δηλαδή από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, σε μήκος 40 χιλιομέτρων.

2. Η μελέτη του παραλιακού μετώπου προβλέπει τη διερεύνηση εμπλησμού (=μπάζωμα) σε ένα πολύ μικρό τμήμα, στην περιοχή του Κελάριου Όρμου. Ωστόσο αυτό είναι κάτι το οποίο θα προκύψει μετά από την εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης, η οποία θα μας δίνει απαντήσεις τόσο για τα κόστη, όσο βέβαια και για τα οφέλη αυτής της παρέμβασης. Το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση, είναι η ενοποίηση δύο οδικών αξόνων της Καλαμαριάς: της οδού Μαρίας Κάλλας με την οδό Καπετάν Γκόνη, που οδηγείται σε ευθεία με την οδό Πόντου που διατρέχει το κέντρο της Καλαμαριάς.

3. Το τμήμα του παραλιακού μετώπου, που βρίσκεται στα όρια του δήμου Καλαμαριάς, περιλαμβάνεται στη μελέτη ανάπλασης. Εξαίρεση αποτελούν τρία μικρά τμήματα, στα οποία, για συγκεκριμένους λόγους, που έχουν να κάνουν με τη νομοθεσία, δεν είναι εφικτό να γίνουν παρεμβάσεις, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου. Παρ’ όλα αυτά, τόσο εγώ προσωπικά, όσο και ο τέως Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, αλλά και η σημερινή Περιφερειάρχης Αθηνά Αηδονά, έχουμε ζητήσει από τον δήμο Καλαμαριάς να προχωρήσει στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για την περιοχή της Θεμιστοκλή Σοφούλη, έτσι ώστε στα έργα του παραλιακού μετώπου να συμπεριληφθούν και αυτές οι μελέτες.

4. Η υλοποίηση του φιλόδοξου έργου της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, μόνο οφέλη μπορεί να επιφέρει στο σύνολο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου είναι ένα έργο με αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό πρόσημο, που θα οδηγήσει τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα σε μια νέα εποχή. Το έργο προβλέπει ένα τεράστιο, αναπλασμένο παραλιακό μέτωπο, με συνεχή παράκτια ζώνη περιπάτου και αναψυχής, συνεχή ποδηλατόδρομο δίπλα στη θάλασσα, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, πολύ πράσινο, 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου δημόσιου χώρου. Στα δυτικά θα υλοποιηθεί μελέτη που εκπόνησε το Ελληνικό Κέντρο Βιότοπων – Υγροτόπων, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου. Προβλέπεται επίσης αλιευτικό καταφύγιο, δημιουργία διαδρομής πεζών και ποδηλατών. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επίσης ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο στα δυτικά, δίπλα στις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις Μουσείου Ολοκαυτώματος. Στο κέντρο της πόλης, στην παραλία δίπλα στον Λευκό Πύργο, θα επεκταθεί το κρηπίδωμα, σε κυμαινόμενο πλάτος. Επιπλέον, χωροθετούνται μεγάλου μεγέθους υπόγειοι χώροι στάθμευσης στα ανατολικά και παράλληλα αναμορφώνεται και αξιοποιείται η περιοχή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Ανατολικότερα δημιουργείται αστική τεχνητή κολυμβητική περιοχή, ζώνη παραλιακού κοινόχρηστου χώρου, ενώ επίσης προβλέπεται η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου – Βοτανικού κήπου πλησίον του αεροδρομίου “Μακεδονία”. Τα δύο μητροπολιτικά πάρκα, στη Δυτική και την Ανατολική Θεσσαλονίκη, μαζί με το πράσινο, που θα υπάρχει κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του πρασίνου στη Θεσσαλονίκη. Ανατολικότερα του αεροδρομίου χωροθετείται Επιχειρηματικό Πάρκο όπου αναπτύσσεται ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη για την εξυπηρέτηση του αλιευτικού και τουριστικού στόλου του Θερμαϊκού Κόλπου.

Η Θεσσαλονίκη, με το νέο παραλιακό μέτωπο, θα στρέψει το βλέμμα της στη θάλασσα, θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, σε μήκος 40 χιλιομέτρων, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου, δημόσιου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.


Η Θεσσαλονίκη οφείλει να σχεδιάσει συνολικά το παραλιακό μέτωπο και όχι αποσπασματικά.


Στράτος Σιμόπουλος, Βουλευτής Ν.Δ. Α’ Θεσσαλονίκης

ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1. Συμφωνώ με την ανάγκη για ένα σύγχρονο, ποιοτικό και λειτουργικό παραλιακό μέτωπο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο μπορεί πράγματι να απο­τελέσει ένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα της πόλης και να αλλάξει ριζικά την εικόνα της τόσο στο εσωτερικό όσο και διεθνώς. Συμμερίζομαι την άποψη ότι η νέα παραλία αποτελεί ένα θετικό παράδειγμα, που αποδεικνύει τι μπορεί να επι­τευχθεί με σοβαρό σχεδιασμό, ενώ, αντιθέτως, το μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού μετώπου, ειδικά προς τα δυτικά και τα ανατολικά, παραμένει υποβαθμισμένο και χωρίς ενιαία στρατηγική.

Ωστόσο, θα προτιμούσα να μην περιορίζεται η παρέμβαση στο τμήμα από το λιμάνι μέχρι την Καλαμαριά. Αυτό το τμήμα, όσο σημαντικό κι αν είναι, αποτελεί μόνο ένα μέρος ενός πολύ ευρύτε­ρου παραλιακού μετώπου, το οποίο εκτείνεται από το Δέλτα του Αξιού έως την Επανομή. Η Θεσ­σαλονίκη, αν θέλει να ανασχεδιάσει το μέλλον της με όρους χωρικής ισορροπίας, τουριστικής ανάπτυξης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης, οφείλει να το σχεδιάσει συνολικά, καλύπτοντας ολόκληρη την ακτογραμμή της μητροπολιτικής ενότητάς της και όχι αποσπασματικά.

2. Η επιχωμάτωση της θάλασσας, όταν τεκμηρι­ώνεται από επιστημονικές μελέτες και εξυπηρετεί ένα ευρύτερο πολεοδομικό και περιβαλλοντικό σχέδιο, μπορεί να αποτελέσει μια ρεαλιστική και απολύτως εφικτή λύση. Δεν πρέπει να απορρί­πτεται προκαταβολικά, αλλά να εξετάζεται κατά περίπτωση, ως εργαλείο για την αποκατάσταση της συνέχειας του παραλιακού μετώπου, τη δημιουργία χώρων πρασίνου, μαρίνων, ποδηλατοδρόμων, δημόσιων διαδρομών και νέων σημείων αναψυχής για τους πολίτες.

Παράλληλα, η μετακίνηση υφιστάμενων πρόχειρων ή παρωχημένων εγκαταστάσεων, που δημιουργούν οπτική και λειτουργική όχληση ή εμποδίζουν τη συνολική ανάπλαση, είναι επίσης απαραίτητη. Εφόσον οι λύσεις που προτείνονται είναι τεχνικά εφαρμόσιμες και περιβαλλοντικά ισορροπημένες, μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στην ανά­δειξη ενός ενοποιημένου παραλιακού μετώπου, αντί να διαιωνίζεται η σημερινή εικόνα εγκατάλει­ψης και αποσπασματικότητας.

3. Η περιοχή της Καλαμαριάς είναι πράγματι κομ­βική στο παραλιακό μέτωπο, καθώς συγκεντρώνει σημαντικές εκτάσεις με προοπτική αξιοποίησης, αλλά και τις περισσότερες αντιδράσεις. Τα προβλήματα είναι σύνθετα. Πρώτον, υπάρχει έντονη αντίσταση από οργανωμένες ομάδες πολιτών, που ερμηνεύουν κάθε παρέμβαση ως απειλή για τον δημόσιο χαρακτήρα της παραλίας, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο ή τους όρους της αξιοποί­ησης. Δεύτερον, οι δημοτικές αρχές αδυνατούν, αποφεύγουν να αντιπαρατεθούν ή συμφωνούν με αυτές τις αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν ούτε οι στοιχειώδεις ενέργειες.

Η παρατεταμένη ακινησία αποτυπώνεται χαρα­κτηριστικά στις υποδομές της περιοχής. H πρώην κλινική Παναγία παραμένει εγκαταλελειμμένη, η Μαρίνα της Αρετσούς λειτουργεί αποσπασματικά, το Παλατάκι θα κατέρρεε αν δεν παρενέβαινε η Βουλή για την αξιοποίησή του, το Remezzo υπο­λειτουργεί και το στρατόπεδο Κόδρα δεν είναι σε καμία περίπτωση αστικό πάρκο πολιτισμού, παρά τη μερική παραχώρησή του στον δήμο. Ακόμα και η πλαζ Αρετσούς, με την προνομιακή της θέση, παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητη.

Τα παραπάνω καταδεικνύουν την πλήρη αδυναμία υλοποίησης ενός συνεκτικού, ρεαλιστικού σχεδίου και από την τοπική αυτοδιοίκηση. Επιπλέον, το θεσμικό πλαίσιο είναι κατακερματισμένο και η ευθύνη διάσπαρτη ανάμεσα σε φορείς χωρίς σαφή ρόλο και συντονισμό. Για να ξεπεραστεί αυτό το αδιέξοδο, απαιτείται αλλαγή διοικητικού μοντέλου, πολιτικό θάρρος και μια νέα αντίληψη, που δεν φοβάται την αξιοποίηση, αλλά τη στα­σιμότητα.

4. Η πρότασή μου είναι ξεκάθαρη και αφορά στη δημιουργία ενός ενιαίου κρατικού φορέα, μιας ειδικής δημόσιας εταιρείας, η οποία θα αναλάβει αποκλειστικά την ευθύνη για τη συνολική ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου από το Δέλτα του Αξιού έως την Επανομή. Στη νέα αυτή εταιρεία θα μεταβιβαστούν όλες οι δημόσιες εκτάσεις, ενώ οι ιδιωτικές θα πρέπει να απαλλοτριωθούν με σεβασμό στο Σύνταγμα και στο δημόσιο συμφέ­ρον. Η διοίκησή της πρέπει να είναι ανεξάρτητη από την τοπική αυτοδιοίκηση, ακριβώς για να ξεπεραστούν οι πολιτικές αδράνειες, οι πιέσεις μειοψηφιών και οι από χρόνια επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις.

Ο φορέας αυτός, σε συνεργασία με τους απα­ραίτητους τεχνικούς και επιστημονικούς συμ­βούλους, θα αξιοποιήσει το χωρικό σχέδιο που εκπονεί η Π.Κ.Μ., με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της ακτογραμμής, δίνοντας χώρο στην ιδιωτική πρωτοβουλία μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., με αυστηρούς όρους για τη διατήρηση των δημόσιων χώρων και την προστασία του περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο, το παραλιακό μέτωπο δεν θα αποτελεί μόνο σύμβολο αισθητικής ή τουριστικής προβολής, αλλά πραγματικό πνεύμονα ζωής και ανάπτυξης, για όλη τη Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη, όχι μόνο για το κέντρο, αλλά και για τη Δυτική Θεσσαλονίκη και τις περιοχές της Θέρμης, της Καλαμαριάς και της Επανομής, που σήμερα παραμένουν στο περιθώριο.


Μόνο ένα Σωστό Σχέδιο, που θα ξεπερνά τους φόβους των κατοίκων και μια σωστή ενημέρωση για το δικό τους μακροχρόνιο όφελος, θα ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου.


ΚΤΙΡΙΟ/forThess


Η δική μας απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι ότι συμφωνούμε απόλυτα με την ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου, που θα δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία, την ευημερία και την περηφάνεια όλων των κατοίκων της Θεσσα­λονίκης και ιδιαίτερα της περιοχής Καλαμαριάς! Πιστεύουμε όμως ότι το δυσχεραίνει η έλλειψη Μητροπολιτικής Διοίκησης στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα αντιμετώπιζε ενιαία αυτό το έργο, προς όφελος όλης της πόλης. Η έλλειψη αυτής καλλιεργεί τον απομονωτισμό του δήμου Καλαμαριάς, ο οποίος μόνος μπορεί να σχεδιάζει την περιοχή του αυτοτελώς, εξαρ­τώμενος βέβαια και από τις ψήφους των δικών του πολιτών. Ίσως οι κάτοικοι αυτής της περιοχής, μη υπάρ­χοντος ενός αποδεκτού σχεδιασμού και μη ενη­μερωμένοι σωστά για το δικό τους μακροχρόνιο όφελος, αρνούνται κάθε αλλαγή, φοβούμενοι ότι θα θιγούν τα συμφέροντά τους.

Πιστεύουμε ότι, μόνο ένα ΣΩΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ που θα ξεπερνά τους φόβους των κατοίκων της και μια σωστή ενημέρωση για το δικό τους μακροχρόνιο όφελος, θα ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου. Η επιχωμάτωση της θάλασσας σε κάποιες περι­οχές, οι απαλλοτριώσεις ιδιωτικών οικοπέδων και το κόστος μετεγκατάστασης κάποιων παρα­θαλάσσιων εγκαταστάσεων, πιστεύουμε ότι είναι αναγκαίες παρεμβάσεις, που απαιτούν ισχυρή Νομική και Οικονομική υποστήριξη της Πολι­τείας. Όλα γίνονται!


Το άρθρο παρουσιάζεται και στο νέο τεύχος ΚΤΙΡΙΟ/forThessΟκτώβριος 2025, μπορείτε να το ξεφυλλίσετε ΕΔΩ.



Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί