Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης
Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης

Χρόνος Ανάγνωσης: 2'
13 Μάι 2025
forthess
Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης
Χρόνος Ανάγνωσης: 2'

Η Θεσσαλονίκη έχει δυναμική ανάπτυξης και μπορεί να εξελιχθεί εντός και εκτός των συνόρων της. Το επιβάλλει η γεωγραφική της θέση, που είναι κεντρική και βρίσκεται μεταξύ των δρόμων της Ανατολής και της Δύσης, θέση γεωστρατηγική, ιστορική και πολιτισμική. Αποτελεί ζωτικό κόμβο για την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου. Αξιοσημείωτο είναι το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα καθότι διαθέτει εξωστρεφείς επιχειρήσεις και κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.

Σήμερα όμως, σε ένα περιβάλλον αυξημένων αβεβαιοτήτων και κινδύνων όπου επαναπροσδιορίζονται οι διεθνείς ισορροπίες, καλείται να επιταχύνει την ανάπτυξή της και να αναβαθμίσει τη θέση της, αξιοποιώντας ευκαιρίες ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της. Κρίνεται, συνεπώς, αναγκαίο ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης παραγωγικών επενδύσεων με αναπτυξιακό πολλαπλασιαστή και επενδύσεων σε υποδομές -σύγχρονες και λειτουργικές- που θα ενισχύσουν και θα εδραιώσουν τη θέση της ως σύγχρονη πόλη με ένα βιώσιμο μέλλον και ισχυρή οικονομική ανάπτυξη.

Οι υποδομές αυτές εστιάζονται στις πύλες εισόδου της πόλης, όπως το λιμάνι και το αεροδρόμιο, καθώς και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα έργα αυτά θα ενισχύσουν περαιτέρω την προσβασιμότητα και τη συνδεσιμότητα των μεταφορών της πόλης, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στην πόλη και την κοινωνία της. Η αναβάθμισή της σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών αποκτά ιδιαίτερη σημασία για την επιχειρηματικότητα. Συνεπώς, καθίσταται επιτακτική ανάγκη η επίσπευση των έργων που ήδη υλοποιούνται και εκείνων που η Πολιτεία έχει ήδη εξαγγείλει την υλοποίησή τους.

Ο εκσυγχρονισμός του λιμένα και τα πιο αποτελεσματικά οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, αδιαμφισβήτητα θα εξορθολογίσουν την κυκλοφορία αγαθών και υπηρεσιών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της περιοχής στη διεθνή οικονομική σκηνή. Ιδιαίτερα, η επέκταση του 6ου προβλήτα αλλά και η περαιτέρω συνδεσιμότητα του λιμανιού με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο με τις χώρες της Ν.Α. Ευρώπης και των Βαλκανίων, θα αποτελέσει κομβικό σημείο για την ανάπτυξη των εξαγωγών. Η αναβάθμιση του Ο.Λ.Θ με τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα θα ενισχύσει την προσπάθεια των εξαγωγικών επιχειρήσεων να εδραιωθούν στις διεθνείς αγορές και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό την εξαγωγική τους δυνατότητα.

Η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης κρίνεται αναγκαία. Η μετατροπή του σε πόλο πολυτροπικών μεταφορών, λειτουργώντας μέσα στο υφιστάμενο πολεοδομικό και συγκοινωνιακό περιβάλλον, θα συνδυάζει υποδομές, λειτουργίες και ανάπτυξη υπηρεσιών στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης. Κύρια επίτευξη θα είναι οικονομικοί και κοινωνικοί στόχοι που θα δημιουργήσουν ανάπτυξη στο περιβάλλον της περιοχής.

Επιπρόσθετα, η ολιστική επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, έργο υψηλής σημασίας για την κοινωνία της πόλης, μαζί με άλλα έργα (ανάπλαση παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης και ανάπλαση Δ.Ε.Θ) και παρεμβάσεις που κρίνονται αναγκαίες, θα προσφέρουν μια νέα αναπτυξιακή πορεία και θα επανακαθορίσουν τη φυσιογνωμία της.

Η ολοκλήρωση μεγάλων συγκοινωνιακών έργων υποδομής, όπως το fly over, θα αναδιατάξει τις κυκλοφοριακές οδικές ροές στην πόλη τα επόμενα χρόνια. Καθότι η ανάγκη για βιώσιμες λύσεις είναι επιτακτική, η εφαρμογή ορθών στρατηγικών θα οδηγήσει σε μια πιο ανθεκτική πόλη, ικανή να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της οικονομικής αστάθειας. Εν κατακλείδι, η Θεσσαλονίκη, με την κατάλληλη πολιτική και κοινωνική υποστήριξη, μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, συνδυάζοντας την ιστορική της κληρονομιά με τις σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων της.

Οφείλουμε όλοι, πολιτεία, φορείς και κοινωνία, να δώσουμε ώθηση στην ανάπτυξη της πόλης ώστε να ενισχυθεί η θέση της στον παγκόσμιο χάρτη των πόλεων, διότι, όπως σωστά είπε ο Θουκυδίδης, “οι καιροί ου μενετοί”.



Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί