«Thessaloniki Christmas»-10 προτάσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε δημοφιλή εγχώριο και ευρωπαϊκό χριστουγεννιάτικο προορισμό

«Thessaloniki Christmas»-10 προτάσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε δημοφιλή εγχώριο και ευρωπαϊκό χριστουγεννιάτικο προορισμό

Χρόνος Ανάγνωσης: 9'
15 Δεκ 2022
«Thessaloniki Christmas»-10 προτάσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε δημοφιλή εγχώριο και ευρωπαϊκό χριστουγεννιάτικο προορισμό
Χρόνος Ανάγνωσης: 9'

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη τουριστική περίοδο μετά από εκείνη του καλοκαιριού. Σε παγκόσμιο επίπεδο η «βιομηχανία» των Χριστουγέννων συνιστά μία ιδιαίτερα προσοδοφόρα τουριστική και οικονομική δραστηριότητα με τζίρο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Στην Ευρώπη, πέρα από τις πάντοτε δημοφιλείς πόλεις (Λονδίνο, Παρίσι και Ρώμη), το μεγαλύτερο μερίδιο της τουριστικής αγοράς των Χριστουγέννων συγκεντρώνουν κυρίως η Βιέννη, η Πράγα, η Βουδαπέστη, το Σάλτσμπουργκ, το Στρασβούργο και κάποιες άλλες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης

Και η Θεσσαλονίκη; Από μια σχετική έρευνα στο διαδίκτυο προκύπτει ότι η Θεσσαλονίκη και γενικότερα οι ελληνικές πόλεις απουσιάζουν «ηχηρά» από όλες τις λίστες με τους καλύτερους χριστουγεννιάτικους προορισμούς της Ευρώπης. Αντιθέτως, στις λίστες αυτές περιλαμβάνονται πόλεις της Σερβίας, της Κροατίας, της Ρουμανίας, της Λιθουανίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, ακόμα και της Γεωργίας! Είναι λοιπόν προφανές ότι η Θεσσαλονίκη δεν προσελκύει ξένους τουρίστες την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Ακόμα όμως και οι Θεσσαλονικείς και γενικότερα οι Έλληνες τουρίστες φαίνεται να προτιμούν το εξωτερικό για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους. Πράγματι, αν ξεφυλλίσει κανείς τα χριστουγεννιάτικα έντυπα των μεγάλων τουριστικών πρακτορείων, θα διαπιστώσει ότι οι εκδρομές στις δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις αποτελούν περίπου το 90% του συνόλου των  χριστουγεννιάτικων εκδρομών, ενώ οι εκδρομές σε εγχώριους προορισμούς αποτελούν περίπου το 10% και μάλιστα αρκετές από αυτές δεν πραγματοποιούνται τελικά, λόγω περιορισμένου ενδιαφέροντος και μικρής συμμετοχής. Οι εκδρομές προς τη Θεσσαλονίκη την περίοδο των Χριστουγέννων σπανίζουν ή και απουσιάζουν από τα προγράμματα των περισσότερων πρακτορείων. Αλλά και πέρα από τις δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις, οι Έλληνες τουρίστες και ιδίως οι Θεσσαλονικείς φαίνεται πως προτιμούν περισσότερο ακόμα και τις βαλκανικές πόλεις (όπως το Βελιγράδι, τη Σόφια, το Βουκουρέστι ή και την Κωνσταντινούπολη), για να περάσουν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους, παρά τη Θεσσαλονίκη ή κάποια άλλη ελληνική πόλη ή εγχώριο χειμερινό προορισμό. Κάθε χειμώνα, και ιδίως την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, στα σύνορα Ελλάδας – Βουλγαρίας σχηματίζονται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων και τουριστικών λεωφορείων με προορισμό κυρίως το Μπάνσκο της Βουλγαρίας, το οποίο αποτελεί τον δημοφιλέστερο χειμερινό προορισμό των κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας και ιδίως των Θεσσαλονικέων.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι όλες οι προαναφερθείσες ευρωπαϊκές πόλεις αντιμετωπίζουν τις εορτές των Χριστουγέννων ως τουριστικό προϊόν, όπως ακριβώς αντιμετωπίζει η χώρα μας την περίοδο του καλοκαιριού. Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συνεργάζονται στις πόλεις αυτές, προκειμένου να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν το απόλυτα παραμυθένιο χριστουγεννιάτικο σκηνικό, που θα αποτελέσει πόλο έλξης για τουρίστες εντός και εκτός Ευρώπης. Πολύχρωμες χριστουγεννιάτικες αγορές που ανταγωνίζονται σε ομορφιά η μία την άλλη, εντυπωσιακός χριστουγεννιάτικος στολισμός και πολλές εορταστικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, αναδεικνύουν τις πόλεις αυτές σε δημοφιλείς προορισμούς για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αποφέροντας τεράστια οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και επιχειρήσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η (πρώην κομμουνιστική) Βουδαπέστη, η οποία μέσα σε μία δεκαετία κατάφερε να συναγωνίζεται στα ίσια την παραδοσιακή «βασίλισσα» των Χριστουγέννων, τη Βιέννη. Συγκεντρώνει κάθε χρόνο ένα τεράστιο αριθμό Ευρωπαίων και Ασιατών τουριστών (και βεβαίως πολλών Ελλήνων), που κατακλύζουν κυριολεκτικά την πόλη τις ημέρες των εορτών. Έχει εντυπωσιακό στολισμό παντού, ακόμα και στα τραμ, ενώ διαθέτει τουλάχιστον οκτώ χριστουγεννιάτικες αγορές, με δύο εξ αυτών να φιγουράρουν μονίμως στις πρώτες θέσεις των καλύτερων χριστουγεννιάτικων αγορών της Ευρώπης. Στις αγορές αυτές συγκεντρώνονται καθημερινά χιλιάδες τουρίστες, που σχηματίζουν μεγάλες ουρές για να αγοράσουν π.χ. ένα σάντουιτς με λουκάνικο, το οποίο πωλείται (ως δήθεν χριστουγεννιάτικο παραδοσιακό προϊόν) στην εξωφρενική τιμή των 12 – 15 ευρώ, ενώ πριν από δέκα χρόνια πωλούνταν μόλις ένα ευρώ! Αντίστοιχες εικόνες θα συναντήσει κανείς και στην Πράγα, τη Μπρατισλάβα, την Κρακοβία και άλλες δημοφιλείς πόλεις της πρώην Ανατολικής Ευρώπης.

            Αντιθέτως, στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα στη χώρα μας δεν φαίνεται να έχουμε δώσει την πρέπουσα σημασία στη βιομηχανία των Χριστουγέννων. Σίγουρα στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη έχουμε το μειονέκτημα του καιρού. Χριστούγεννα με ηλιοφάνεια και 12 – 15 βαθμούς θερμοκρασία δεν θυμίζουν Χριστούγεννα. Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία, καθώς οι πρωτεύουσες και οι μεγάλες πόλεις άλλων μεσογειακών χωρών, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η νότια Γαλλία και η Κροατία, φιγουράρουν στις περισσότερες λίστες των δημοφιλών ευρωπαϊκών χριστουγεννιάτικων προορισμών. Δεν φταίει λοιπόν μόνο ο (καλός) καιρός. Φταίει κυρίως το ότι η πόλη μας και γενικότερα η Ελλάδα δεν αντιμετώπισε ποτέ την τουριστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με την ίδια σοβαρότητα που αντιμετωπίζει την περίοδο του καλοκαιριού. Δεν πιστέψαμε ποτέ ότι η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποτελέσει δημοφιλή τουριστικό προορισμό για τα Χριστούγεννα.

            Τι βιώνει λοιπόν κανείς διαχρονικά στη Θεσσαλονίκη την περίοδο των Χριστουγέννων; Χριστουγεννιάτικο στολισμό ενίοτε αμφιλεγόμενης αισθητικής, ο οποίος δεν θυμίζει σε τίποτα τον εντυπωσιακό και μεγαλοπρεπή στολισμό των ευρωπαϊκών πόλεων. Απουσία χριστουγεννιάτικων αγορών, κάτι που (ευτυχώς) φαίνεται πλέον να αλλάζει. Μέτριας ποιότητας εορταστικές εκδηλώσεις, που απευθύνονται μόνο σε Έλληνες και όχι σε ξένους τουρίστες. Απουσία γιορτινής ατμόσφαιρας, μουσικής, χρώματος, παραδοσιακών προϊόντων και εδεσμάτων, ακόμα και χριστουγεννιάτικου δέντρου και φάτνης κάποιες χρονιές. Και βεβαίως παντελής έλλειψη προβολής και διαφήμισης στο εξωτερικό. Ούτε καν στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αγορές στόχους για τη χριστουγεννιάτικη Θεσσαλονίκη.

            Τι μπορεί να γίνει λοιπόν; Καταρχάς θα πρέπει να αφυπνιστεί η χειμερινή τουριστική βιομηχανία της πόλης και γενικότερα της χώρας μας. Να αντιληφθούμε τη μεγάλη οικονομική σημασία που έχει η λεγόμενη βιομηχανία των Χριστουγέννων, καθώς και την προστιθέμενη αξία που μπορεί αυτή να προσδώσει στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και στις προσπάθειες που γίνονται για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης και της χώρας μας σε τουριστικούς προορισμούς τεσσάρων εποχών. Αυτό όπως φαίνεται έχει γίνει πλέον αντιληπτό στην πόλη και αποτυπώνεται χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξη του Δημάρχου Θεσσαλονίκης. Ακολούθως, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να συνεργαστούν, για να σχεδιάσουν, να αναδείξουν και να διαφημίσουν τη Θεσσαλονίκη ως ευρωπαϊκό προορισμό χριστουγεννιάτικων διακοπών. Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Υπάρχει όμως η ευρωπαϊκή εμπειρία. Ας την αντιγράψουμε, ας την προσαρμόσουμε στα ελληνικά δεδομένα και ας την εφαρμόσουμε. Ορισμένες προτάσεις και κατευθύνσεις που απορρέουν από την ευρωπαϊκή εμπειρία είναι οι ακόλουθες:

1. Χριστουγεννιάτικος στολισμός. Ας αφήσουμε την «πρωτοτυπία» και τα πειράματα και ας επενδύσουμε στο κλασικό, ακόμα και στο υπερβολικό. Ας δώσουμε στον Έλληνα και ξένο τουρίστα αυτό που περιμένει να δει τα Χριστούγεννα. Έναν εντυπωσιακό παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο στολισμό. Αντίστοιχο με το στολισμό των δημοφιλών ευρωπαϊκών πόλεων και με την απαραίτητη δόση υπερβολής και μεγαλοπρέπειας.

2. Χριστουγεννιάτικα καράβια, «θαλασσινά» στολίδια και καλοκαιρινά στοιχεία. Εκτός από τον κλασικό στολισμό, ας αξιοποιήσουμε και τα παραδοσιακά ελληνικά στοιχεία και ας τα αναδείξουμε για την προσέλκυση τουριστών. Ας προσαρμόσουμε το χριστουγεννιάτικο στολισμό σε πιο καλοκαιρινά δεδομένα, εμπλουτίζοντάς τον με «θαλασσινά» στολίδια που θυμίζουν καλοκαίρι και Ελλάδα, όπως π.χ. κοχύλια και αστερίες. Ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στολισμένο κυρίως με (τεχνητά) κοχύλια, αστερίες και δίχτυα αντί για γιρλάντες, θα αποτελούσε δίχως άλλο μια πρωτότυπη τουριστική ατραξιόν, μοναδική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ας εμπνευστούμε από χώρες όπως η Αυστραλία, όπου τα Χριστούγεννα είναι το καλοκαίρι. Ας ντύσουμε τον Άγιο Βασίλη με μαγιό και γυαλιά ηλίου. Ας φτιάξουμε χιονάνθρωπους από άμμο. Ας αναδείξουμε επίσης την ελληνική παράδοση του στολισμού χριστουγεννιάτικου καραβιού, που συνιστά κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Πριν από μία δεκαετία η Θεσσαλονίκη διέθετε ένα εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο καράβι στην πλατεία Αριστοτέλους. Τόσο μοναδικό, που ήταν ικανό να προσελκύσει και ξένους τουρίστες. Το καράβι αυτό αποκαθηλώθηκε εδώ και κάποια χρόνια και έκτοτε αγνοείται η τύχη του.

3. Χριστουγεννιάτικες αγορές (Christmas markets). Αποτελούν το πιο εντυπωσιακό κομμάτι της χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας στην Ευρώπη. Μικρά χριστουγεννιάτικα χωριά, με ξύλινα σπιτάκια που πωλούν τα πάντα. Από χριστουγεννιάτικα δώρα και στολίδια μέχρι φαγητά, γλυκά και ποτά. Είναι κάτι που λείπει από τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα από την Ελλάδα, με ελάχιστες μικρές εξαιρέσεις. Στις δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις τέτοιες χριστουγεννιάτικες αγορές υπάρχουν σε κάθε πλατεία ή μπροστά από κάθε μεγάλο τουριστικό αξιοθέατο και συγκεντρώνουν καθημερινά χιλιάδες ντόπιους και τουρίστες. Η πόλη μας φαίνεται πως αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σημασία των χριστουγεννιάτικων αυτών αγορών, και φέτος, για πρώτη φορά, αναμένεται να λειτουργήσουν δύο τέτοιες αγορές, η μία στην πλατεία Αριστοτέλους (όπως και το 2020) και η δεύτερη στο πάρκο της ΧΑΝΘ. Θα μπορούσαν όμως να δημιουργηθούν και άλλες χριστουγεννιάτικες αγορές σε διάφορα κεντρικά σημεία της πόλης, όπως π.χ. στο λιμάνι και στο Μέγαρο Μουσικής. Οι χριστουγεννιάτικες αγορές της Θεσσαλονίκης, λειτουργώντας καθ’ όλη την εορταστική περίοδο (μέχρι τα Φώτα), θα μπορούσαν να αποκτήσουν και συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών χριστουγεννιάτικων αγορών, οι οποίες κατά κανόνα σταματούν τη λειτουργία τους στις 26 Δεκεμβρίου.

4. Χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά φαγητά και ποτά. Στην Ευρώπη έχουν τα χριστουγεννιάτικα μπρέτσελ, τα λουκάνικα και το ζεστό κρασί (glühwein). Εμείς έχουμε τους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα, τα τσουρέκια και τις βασιλόπιτες. Ας αναδείξουμε λοιπόν τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα προϊόντα μας και παράλληλα ας προσαρμόσουμε τα διάσημα πιάτα της ελληνικής κουζίνας και τα ελληνικά γλυκά στη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, προκειμένου να αναδείξουμε τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα την Ελλάδα ως χριστουγεννιάτικο γευστικό προορισμό. Παράλληλα, τα προϊόντα αυτά μπορούν να αποτελέσουν και ιδανικά δώρα για συγγενείς και φίλους των επισκεπτών της πόλης, τα οποία θα «ταξιδέψουν» και θα διαφημίσουν τη Θεσσαλονίκη και τις τοπικές ελληνικές γεύσεις στο εξωτερικό. Τα δημοφιλή ελληνικά προϊόντα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα προϊόντα που «βαφτίζονται» και πωλούνται ως «χριστουγεννιάτικα» παραδοσιακά προϊόντα και δώρα (φαγητά, γλυκά και ποτά) στις χριστουγεννιάτικες αγορές της Ευρώπης. «Christmas bougatsa» λοιπόν; Γιατί όχι; Είναι καθαρά θέμα σχεδιασμού, προώθησης και μάρκετινγκ.

5. Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις. Διάφορες εκδηλώσεις, μουσικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές, ικανές να προσελκύσουν και ξένους τουρίστες. Και χριστουγεννιάτικη μουσική. Ελληνικά και ξένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα. Θα πρέπει να παίζουν καθημερινά στις αγορές και στις μεγάλες πλατείες της Θεσσαλονίκης για να δημιουργούν την αντίστοιχη γιορτινή ατμόσφαιρα. Θα μπορούσαμε επίσης να προσκαλέσουμε και διάσημους ξένους καλλιτέχνες στις χριστουγεννιάτικες και πρωτοχρονιάτικες εκδηλώσεις της πόλης μας, προκειμένου η Θεσσαλονίκη να συγκεντρώσει τα φώτα της δημοσιότητας σε διεθνές επίπεδο.

6. Τεχνητό χιόνι και τεχνητά χιονισμένα χριστουγεννιάτικα τοπία. Είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα της χώρας μας σε σχέση με την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Ας προσπαθήσουμε να το περιορίσουμε. Ας φέρουμε μηχανήματα δημιουργίας τεχνητού χιονιού στην πλατεία Αριστοτέλους για τις ημέρες των Χριστουγέννων. Ας φτιάξουμε τεχνητά χιονισμένα χριστουγεννιάτικα τοπία μέσα σε μεγάλα κτίρια, όπως π.χ. εντός των κτιρίων της ΔΕΘ και του ΟΛΘ, προκειμένου να δημιουργήσουμε μια καθαρά χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, έστω και τεχνητή. Ας αναλογιστούμε ότι στο Ντουμπάι έχουν δημιουργήσει ολόκληρο χιονοδρομικό κέντρο σε κλειστό χώρο και μέσω αυτού προσελκύουν μεγάλο αριθμό τουριστών και την περίοδο των Χριστουγέννων.

7. Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο για μικρούς και μεγάλους. Δύο σχετικά αδιάφορες τουριστικά πόλεις, τα Τρίκαλα και η Δράμα, φιγουράρουν πλέον στις δύο πρώτες θέσεις των δημοφιλέστερων εγχώριων χριστουγεννιάτικων προορισμών. Πώς το κατάφεραν αυτό; Δημιουργώντας δύο μικρά θεματικά χριστουγεννιάτικα πάρκα. Τον «Μύλο των Ξωτικών» (Τρίκαλα) και την «Ονειρούπολη» (Δράμα). Αυτομάτως οι δύο αυτές πόλεις μπήκαν στον εγχώριο τουριστικό χάρτη για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, αφήνοντας μάλιστα πίσω τους δημοφιλείς εγχώριους χειμερινούς προορισμούς. Παράλληλα εντάχθηκαν και στα χριστουγεννιάτικα εκδρομικά προγράμματα των περισσότερων τουριστικών πρακτορείων. Αναφέρω ενδεικτικά ότι το πρώτο Σαββατοκύριακο του Δεκεμβρίου επισκέφτηκαν την πόλη των Τρικάλων 550 εκδρομικά λεωφορεία και ο Μύλος των Ξωτικών δέχθηκε πάνω από 75.000 επισκέπτες. Το ίδιο θα συμβεί και στη Θεσσαλονίκη, εφόσον δημιουργηθεί ένα αντίστοιχο ή και μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο, το οποίο θα μπορούσε να προσελκύσει, όχι μόνο Έλληνες, αλλά και ξένους τουρίστες από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.

8. Παγοδρόμια. Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στις κεντρικές πλατείες των ευρωπαϊκών πόλεων. Σιγά σιγά αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους και στη Θεσσαλονίκη και άλλες ελληνικές πόλεις.

9. Χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις (Christmas sales). Ένα ταξίδι στο εξωτερικό, ειδικά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, συνδυάζεται πάντα με το απαραίτητο shopping. Για το λόγο αυτό, σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις τα καταστήματα προχωρούν σε χριστουγεννιάτικες προσφορές ή ξεκινούν την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά, προσελκύοντας έτσι πολλούς τουρίστες που θέλουν να συνδυάσουν χριστουγεννιάτικες διακοπές και ψώνια. Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να κάνει και η Θεσσαλονίκη, καθιερώνοντας δύο ημέρες μεγάλων εκπτώσεων (τύπου Black Friday) την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Οι εκπτώσεις αυτές θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως «κράχτης» για την προσέλκυση ξένων τουριστών και παράλληλα να τονώσουν την αγορά της πόλης και την τοπική οικονομία.

10. Τελευταίο άφησα το πιο σημαντικό κομμάτι. Αυτό της προβολής και της διαφήμισης. Έχετε δει ποτέ κάποια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια που να επιχειρεί να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε χριστουγεννιάτικο προορισμό; Αυτή η έλλειψη θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα. Εφόσον υλοποιηθεί η προτεινόμενη αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης ως χριστουγεννιάτικου προορισμού, θα πρέπει παράλληλα να σχεδιαστεί και μία στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό (ξεκινώντας από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη και συνεχίζοντας με τις μεγάλες τουριστικές αγορές της Ασίας και της Ρωσίας), προκειμένου να προβληθεί η πόλη μας ως δημοφιλής χριστουγεννιάτικος τουριστικός προορισμός.

            Η βιομηχανία των Χριστουγέννων αποτελεί έναν (ακόμη) αναξιοποίητο θησαυρό για τη Θεσσαλονίκη, τον τουρισμό της πόλης και την τοπική οικονομία. Η πόλη μας, αξιοποιώντας το ιστορικό, πολιτιστικό, τουριστικό και γαστρονομικό της brand name, θα μπορούσε σταδιακά να αναδειχθεί σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό χριστουγεννιάτικων διακοπών στην Ευρώπη. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, όμως, απαιτείται να εκπονηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που θα στηρίζεται στην ευρωπαϊκή εμπειρία και στις προτάσεις που διατυπώνονται στο παρόν άρθρο, καθώς και μία στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια προβολής στο εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό, η Θεσσαλονίκη θα αρχίσει να ανταγωνίζεται τις δημοφιλείς βαλκανικές και ευρωπαϊκές πόλεις, κερδίζοντας καταρχήν τους Έλληνες τουρίστες και προσελκύοντας σταδιακά και έναν σημαντικό αριθμό ξένων τουριστών, με τεράστια οφέλη για την τοπική οικονομία, τις επιχειρήσεις, τον τουρισμό και την εν γένει ανάπτυξη της πόλης. Thessaloniki Christmas λοιπόν. Ας το κάνουμε πραγματικότητα.

Πηγή Εικόνας: https://www.travel.gr/advertorial/love-thess-oloi-oi-logoi-poy-ta-christoygenna-ei/



Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί