Το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης σήμερα
Χρόνος Ανάγνωσης: 24'

ΕΝΑΣ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΣ «ΘΗΣΑΥΡΟΣ» ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
στην «πλούσια» Ανατολική περιοχή της!

Η “Αθηναϊκή Ριβιέρα” που δημιουργείται σήμερα στην Αθήνα, είναι αδιαμβισβήτητα μια πολύ σημαντική παρέμβαση για τη χώρα. Με μεγάλες και εξασφαλισμένες ιδιωτικές επενδύσεις, με άρτια και ποιοτική μορφοποίηση κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου της περιοχής του παλαιού Ανατολικού Αεροδρομίου, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο έργο, προς όφελος του τόπου και των πολιτών της.
Ένα έργο τέτοιου βεληνεκούς για τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να γίνει η “Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της”. Θα είναι για την πόλη το μεγαλύτερο έργο του αιώνα και αφετηρία για την ανάπτυξη και την αναβάθμισή της στο διεθνές περιβάλλον.

Με το μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο που διαθέτει, τη μεγάλη επίσης ιστορία της από το 315 π.Χ. και ως η 2η μεγαλύτερη πόλη της χώρας με περισσότερους από 1 εκ. κατοίκους, δικαιούται να αποζητά ένα τέτοιο σημαντικό έργο!

Θα πρέπει να γίνει από τα θέματα πρώτης προτεραιότητας για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και χρειάζεται να δοθούν έξυπνες λύσεις για την αντιμετώπιση πιθανών αντιδράσεων κάποιας μερίδος ψηφοφόρων, που πάντα εμφανίζονται σε αυτή την πόλη, όταν σχεδιάζονται νέα έργα. Αυτές οι αντιδράσεις γίνονται συχνά αιτία να ανασταλούν ακόμη και αποφάσεις της Πολιτείας, που έχουν στόχο το όφελος της πόλης και της ευρύτερης κοινωνίας της.

Ως προς την υλοποίηση τέτοιων σημαντικών έργων, πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα ιδιωτικά κεφάλαια είναι φυσικό να δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για έργα στη πρωτεύουσα των 5εκ. κατοίκων, παρά στην Περιφέρεια. Αυτός είναι ο λόγος, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται το ενδιαφέρον και τη συμβολή της Πολιτείας, ώστε νομοθετώντας τα κατάλληλα επιχειρηματικά κίνητρα, να προσελκύει επιχειρηματικές επενδύσεις.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια φαίνεται να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την ανάπλαση του παραθαλάσσιου μετώπου της πόλης, αλλά οι αντιδράσεις και τα εμπόδια που εμφανίζονται στο Δήμο Καλαμαριάς, δεν βοηθούν να γίνει ένα σωστό και ολοκληρωμένο έργο.

Είναι εμπόδια που τίθενται από κάποια στενά μικροσυμφέροντα ψηφοφόρων της περιοχής ή από αντιδράσεις λίγων ψηφοφόρων, που δεν συμπαθούν την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό του περιβάλλοντος. Παρασύρουν έτσι την Πολιτεία στην απραξία, σε βάρος της ποιότητας ζωής των υπόλοιπων πολιτών και της οικονομικής ανάπτυξης αυτής της περιοχής, αλλά και όλης της πόλης.
Ότι κι αν εμποδίζει ένα τέτοιο εργο, πρέπει να ξεπεραστεί με επιμονή και με έξυπνες λύσεις.

Με τις προαναφερόμενες αντιδράσεις, το ενδιαφέρον της Περιφέρειας κατέληξε σε ένα τελικό σχέδιο που φαίνεται ως “Οδική ενοποίηση του παραλιακού μετώπου”. Αντί να ακολουθεί την ακρογιαλιά, ακολουθεί τους ήδη υπάρχοντες κύριους οδικούς δρόμους, που θα οδηγούν σε μεμονωμένα νέα έργα, που σχεδιάζονται να υλοποιηθούν σε παραθαλάσσιες περιοχές.

Πιστεύουμε ότι η συμβολή ενός τέτοιου ημιτελούς έργου θα είναι μικρή στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και ότι σήμερα είναι αναγκαίο, παράλληλα με το προαναφερθέν σχέδιο της Περιφέρειας, να προχωρήσουμε στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την αναβάθμιση όλου του παραλιακού μετώπου της πόλης.

Η ωραία εικόνα που έχει η πόλη με την Παλιά Παραλία, τον Λευκό Πύργο και τη Νέα Παραλία με το Μέγαρο Μουσικής, είναι ανάγκη να επεκταθεί και στο υπόλοιπο τμήμα του πολεοδομικού της συγκροτήματος! Και μάλιστα με ένα ανάλογο ποιοτικό επίπεδο και αντίστοιχη αισθητική!

Η σημερινή κατάσταση αυτής της παραλιακής περιοχής, θυμίζει απόμακρη περιοχή υποανάπτυκτης χώρας και όχι κεντρική περιοχή μεγάλης Ευρωπαϊκής πόλης, ενώ είναι η όψη της θεωρούμενης… “πλούσιας” Ανατολικής Θεσσαλονίκης, μια βόλτα σε αυτές τις παραθαλάσσιες περιοχές, που “φωτογραφίζονται” σε αυτές τις σελίδες, αποδεικνύει την αλήθεια αυτής της παραγράφου.

Πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο εργο, θα βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών της περιοχής, θα αυξήσει την προσωπικότητα και την επισκεψιμότητα της πόλης και θα προσελκύεισταδιακά όλο και μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον και περισσότερους εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες!

Με ένα οικονομικό και έξυπνο αρχιτεκτονικό σχέδιο, με μερικές μικρές απαλλοτριώσεις, με μικρές επιχωματώσεις και με μετακινήσεις εγκαταστάσεων, όταν και όπου χρειάζεται, μπορεί εύκολα αυτό το έργο να γίνει πραγματικότητα. Με υπερυψωμένο συνεχή διάδρομο περιπάτου και ποδηλατόδρομου στην άκρη της θάλασσας, που να προστατεύεται από βραχώδη όχθη ή τεχνητό κυματοθραύστη ή με διάφορες άλλες σύγχρονες παρεμβάσεις και κολυμβητικές περιοχές, είναι ανάγκη να αναβαθμιστεί η όψη όλης της Θεσσαλονίκης προς όφελος της οικονομίας και των κατοίκων της. Και κυρίως μπορεί να προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στους κατοίκους της περιοχής. Ήρθε η ώρα η Πολιτεία να κάνει κι εδώ το χρέος της – Αξίζει!

Οι εικόνες που ακολουθούν, παρουσιάζουν την υπάρχουσα άσχημη κατάσταση σε αυτήν την παραλιακή ζώνη του πολεοδομικού της συγκροτήματος. Στόχος τους είναι να γνωστοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν το ευρύτερα κοινό της Θεσσαλονίκης, σε ένα θέμα που μειώνει την αξία της πόλης που βιώνουμε, της πόλης που μας φιλοξενεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούμε!

Εικ. 3, 4, 5, 6 Μακροσκοπική εικόνα και διάφορα τμήματα του παραλιακού μετώπου μετά από το Μέγαρο Μουσικής, μπροστά από τα κτίρια της Express Service και μέχρι τον Ναυτικό Όμιλο.

Εικ 7. Εικόνα δίπλα στον Ναυτικό Όμιλο με τα …πολυτελή σκάφη.
Εικ. 8. Μια συνολική εικόνα της παραλιακής ζώνης της Αρετσούς σήμερα, όπου έχουν φύγει τα μεγάλα σκάφη και έμειναν μόνο οι βάρκες.

Εικ. 9, 10. Η περιοχή της μαρίνας Αρετσούς σήμερα

Εικ. 11. Η κατάληξη της πάλαι ποτέ “Πλαζ Αρετσούς”.

Εικ. 12,13. Η πλήρης εγκατάλειψη σε μια περιοχή, που μπορεί να γίνει η ακριβότερη της πόλης.

Εικ. 14. Η περιοχή όπου καταλήγει η παραλία Αρετσούς στο εστιατόριο “Χαμόδρακας”.

Εικ. 15,16. Η περιοχή μετά το εστιατόριο “Χαμόδρακας” και μέχρι το τέλος του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης, αφημένη χωρίς ενδιαφέρον στην τύχη της.

Εικ. 17. Μια συνήθης λύση βραχώδους όχθης – κυματοθραύστη σε παραλιακό μέτωπο της Σμύρνης.

Εικ. 18, 19. Και η άλλη εγκαταλειμμένη περιοχή του Καλοχωρίου δίπλα από το λιμάνι..



Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί