ΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χρόνος Ανάγνωσης: 24'

ΕΝΑΣ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΣ «ΘΗΣΑΥΡΟΣ» ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
στην «πλούσια» Ανατολική περιοχή της!

Η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» που δημιουργείται σήμερα στην Αθήνα, είναι πολύ σημαντική παρέμβαση για τη χώρα! Με μεγάλες και εξασφαλισμένες ιδιωτικές επενδύσεις, με άρτια και ποιοτική μορφοποίηση κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου της περιοχής του παλαιού Ανατολικού Αεροδρομίου, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο έργο, προς όφελος του τόπου και των πολιτών της.

Αυτό το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ μπορεί να γίνει το κατάλληλο πρότυπο και η αφετηρία για τη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Με το μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο που διαθέτει η πόλη, τη μεγάλη επίσης ιστορία της και ως η 2η μεγαλύτερη πόλη της χώρας με περισσότερους από 1εκ. κατοίκους, δικαιολογείται να αποζητά ένα τέτοιο σημαντικό έργο!

Θα πρέπει να είναι από τα θέματα πρώτης προτεραιότητας για την αναβάθμισή της και παράλληλα να δοθούν έξυπνες λύσεις για την ικανοποίηση των προβλημάτων κάποιων ψηφοφόρων που αντιδρούν. Αυτές οι αντιδράσεις συνήθως επηρεάζουν αρνητικά τις θετικές αποφάσεις της Πολιτείας και των εκπροσώπων της, που παίρνονται προς όφελος της ευρύτερης κοινωνίας.

Ως προς την υλοποίηση τέτοιων σημαντικών έργων, πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα ιδιωτικά κεφάλαια είναι φυσικό να δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για έργα στη πρωτεύουσα των 5εκ. κατοίκων, παρά στην Περιφέρεια.
Αυτός είναι ο λόγος, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται τη συμβολή της Πολιτείας, ώστε νομοθετώντας τα κατάλληλα επιχειρηματικά κίνητρα, να προσελκύει το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτικών συμφερόντων.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια φαίνεται να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, αλλά οι αντιδράσεις και τα εμπόδια που τίθενται στο Δήμο Καλαμαριάς, δεν βοηθούν να γίνει ένα σωστό και ολοκληρωμένο έργο.
Είναι εμπόδια που τίθενται από κάποια στενά μικροσυμφέροντα ψηφοφόρων της περιοχής;
‘Η από αντιδράσεις λίγων ψηφοφόρων που καθοδηγούν τις αποφάσεις της Πολιτείας σε βάρος της ποιότητας ζωής των πολλών και της οικονομικής ανάπτυξης όλης της πόλης;
Ότι κι αν εμποδίζει αυτό το εργο, πρέπει να αντιμετωπισθεί με επιτυχία.

Έτσι, στις προαναφερόμενες συνθήκες, το ενδιαφέρον της Περιφέρειας κατέληξε σε ένα τελικό σχέδιο που ονομάζεται «ενοποίηση του παραλιακού μετώπου», το οποίο αντί να ακολουθεί την ακρογιαλιά, ακολουθεί τους ήδη υπάρχοντες κύριους οδικούς άξονες, που θα οδηγούν σε μεμονωμένα νέα έργα που σχεδιάζονται.
Πιστεύουμε ότι η συμβολή ενός τέτοιου ημιτελούς έργου στην ανάπτυξη της πόλης θα είναι μικρή και ότι παράλληλα με το προαναφερθέν σχέδιο, η ωραία εικόνα που έχει η πόλη με την Παλιά Παραλία, τον Λευκό Πύργο και τη Νέα Παραλία με το Μέγαρο Μουσικής, είναι ανάγκη να επεκταθεί και στο υπόλοιπο τμήμα του πολεοδομικού της συγκροτήματος! Και μάλιστα με το ανάλογο ποιοτικό επίπεδο και αισθητική!

Η σημερινή κατάσταση αυτής της παραλιακής περιοχής, που είναι η όψη της πλούσιας Αν. Θεσσαλονίκης, απαξιώνει τη προσωπικότητα όλης της πόλης. Είναι παρόμοια με την περιοχή του Καλοχωρίου και θυμίζει απόμακρη περιοχή μιας υποανάπτυκτης χώρας και όχι κεντρική περιοχή μιας μεγάλης Ευρωπαϊκής πόλης.
Μια βόλτα σε αυτές τις παραθαλάσσιες περιοχές, αποδεικνύει την αλήθεια αυτής της παραγράφου.

Πιστεύουμε ότι η οριζόντια ανάπλαση όλου του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, με γνώμονα τη δημιουργία μιας ενιαίας αξιοποιημένης ζώνης, θα βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών της, θα αυξήσει την προσωπικότητα και την επισκεψιμότητα της πόλης και θα προσελκύει σταδιακά όλο και μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον και περισσότερους εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες!

Είναι ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ που θα μείνει στην ιστορία της πόλης και μόνο η Πολιτεία με τις δικές της δυνατότητες, μπορεί να το υποστηρίξει για να υλοποιηθεί!

Με ένα οικονομικά έξυπνο και αισθητικά σωστό αρχιτεκτονικό σχέδιο μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί, με μικρές επιχωματώσεις και με μετακινήσεις εγκαταστάσεων όταν και όπου χρειάζεται.
Με υπερυψωμένο συνεχή διάδρομο περιπάτου και ποδηλατόδρομου στην άκρη της θάλασσας, που θα προστατεύεται από βραχώδη όχθη-κυματοθραύστη ή από διάφορες άλλες σύγχρονες παρεμβάσεις και με κολυμβητικές περιοχές, μπορεί να αναβαθμιστεί η όψη όλης της Θεσσαλονίκης προς όφελος της οικονομίας και των κατοίκων της!

Ήρθε η ώρα η Πολιτεία να κάνει κι εδώ το χρέος της! Αξίζει!

Οι σελίδες που ακολουθούν, παρουσιάζουν την υπάρχουσα άσχημη κατάσταση σε αυτή την παραλιακή ζώνη του πολεοδομικού της συγκροτήματος. Έχουν δε ως μοναδικό σκοπό, να γνωστοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν το ευρύτερα κοινό της Θεσσαλονίκης, σε ένα θέμα που πιστεύουμε ότι μειώνει την προσωπικότητα της πόλης που βιώνουμε, της πόλης που μας φιλοξενεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούμε!

Σχ 1. Μια συνολική εικόνα της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης σήμερα.

Σχ 2. Οι ωραίες εικόνες της παλιάς και νέας παραλίας που είναι ένα τμήμα μόνο του παραλιακού μετώπου της πόλης, Η νέα παραλία της πόλης σχεδιάστηκε, εγκρίθηκε και ολοκληρώθηκαν οι υποδομές της, στα τέλη της δεκαετίας’50!

Σχ 3. Mακροσκοπική εικόνα του τμήματος από τα κτίρια της Express Service μέχρι το ΠΑΛΑΤΑΚΙ, όπου σημειώνονται τα σημεία που αποτυπώνουν οι ανάλογες φωτογραφίες.

Σχ 4. Tο τμήμα του Ναυτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης μέχρι το ΠΑΛΑΤΑΚΙ.
Σχ 5. Μια συνολική εικόνα της παραλιακής ζώνης της Αρετσούς σήμερα.  

ΣΧ 6. Εικόνες του τμήματος μετά το ΠΑΛΑΤΑΚΙ και ΠΛΑΖ ΑΡΕΤΣΟΥΣ μέχρι το εστιατόριο ΧΑΜΟΔΡΑΚΑ, όπως αποτυπώνουν οι ανάλογες φωτογραφίες.

Σχ 7. το τμήμα από ΧΑΜΟΔΡΑΚΑ μέχρι το εγκαταλειμμένο νοσοκομειακό κτίριο
ΠΑΝΑΓΙΑ και το εκκλησάκι του Αγίου Νεομάρτυρος

Σχ 8. Tο τμήμα από το ΠΑΝΑΓΙΑ και το εκκλησάκι του Αγίου Νεομάρτυρος μέχρι τα θαλάσσια όρια του Δήμου Καλαμαριάς, εκεί που ολοκληρώνεται το Πολεοδομικό Συγκρότημα της πόλης.

Σχ 9. Το αρχικό τμήμα του θαλάσσιου μετώπου του Καλοχωρίου, από την επαφή του με την είσοδο στο ΛΙΜΑΝΙ.

Σχ 12 . Μια συνήθης λύση βραχώδους όχθης- κυματοθραύστη σε παραλιακό μέτωπο πόλης.


Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί