Το πρόβλημα στάθμευσης και πιθανές επιλύσεις

Το πρόβλημα στάθμευσης και πιθανές επιλύσεις

Χρόνος Ανάγνωσης: 8'
26 Οκτ 2023
Το πρόβλημα στάθμευσης και πιθανές επιλύσεις
Χρόνος Ανάγνωσης: 8'

Ο  νόμος 4784/2021 “Η Ελλάδα σε κίνηση” για τη βιώσιμη κινητικότητα και τα ΣΒΑΚ ,πρέπει να αποτελέσει οδηγό για τις πολιτικές των Δήμων.

Άλλωστε αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, έξυπνες εφαρμογές  και άλλες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις θα πρέπει να εντάσσονται σε ένα συνολικό  σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας μακράς διάρκειας, προκειμένου να έχουν βιωσιμότητα τα ίδια τα σχέδια και δυνατότητα χρηματοδότησης.

Το ΣΒΑΚ του Δήμου Θεσσαλονίκης οδεύει για έγκριση από το αρμόδιο Υπουργείο. Οι προβλέψεις και οι κατευθύνσεις του πρέπει να αποτελέσουν οδηγό για την άσκηση πολιτικών και για υλοποίηση των κατευθύνσεων για βιώσιμη κινητικότητα.

 Η στάθμευση με βάση τις ‘’επιταγές’’ του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, συνιστά πυλώνα για εξειδικεύσεις και εφαρμογές.

Χρειάζεται επιτάχυνση και προτεραιοποίηση για ουσιαστικές επιλύσεις:

1. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Σε ροή βρίσκεται η αποτύπωση όλων των χώρων στάθμευσης  του δήμου ανά δημοτική κοινότητα  στο GIS του Δήμου. 

Βασική πτυχή για την άμβλυνση του προβλήματος είναι η αξιοποίηση δημοτικών χώρων και η διαμόρφωση τους σε ελεύθερους χώρους στάθμευσης.

Ο δήμος της Θεσσαλονίκης έχει κάνει πολλές προσπάθειες αξιοποιώντας κάθε ελεύθερο και κατάλληλο οικόπεδο μετατρέποντας το σε χώρο στάθμευσης, όμως και πάλι οι θέσεις δεν επαρκούν. Και σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα αξιοποίησης δημοτικών οικοπέδων, για δημιουργία υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

Η δημιουργία-με παραχώρηση του πρώην στρ. Μυστακίδη (7,5 στρ), που βρίσκεται εντός ΟΛΘ,με πρόσβαση στην οδό 26ης Οκτωβρίου, ενός  χώρου στάθμευσης, έχει μεγάλη σημασία και συμβολή στην επίλυση του προβλήματος. Αν μάλιστα επιλεγεί η λύση της μεταλλικής διώροφης κατασκευής θα διπλασιάσει την χωρητικότητα με επάρκεια σε μια περιοχή ζωτικής σημασίας.

Η εφαρμογή ανάλογης λύσης και για τους χώρους στάθμευσης, εντός ΟΛΘ θα βελτιώσει σημαντικά την κατάσταση.

2. ΥΠΕΡΓΕΙΑ -ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ

Εφικτός στόχος για τον  Δήμο (αλλά και για τους Δήμους του Π.Σ.Θ) είναι  να δεσμευτεί- προσωρινά- ικανός αριθμός οικοπέδων για κατασκευή μηχανικών υπέργειων χώρων στάθμευσης, που δύνανται τάχιστα να αποσυναρμολογηθούν και να μεταφερθούν σε άλλο σημείο.  

Σημεία κατάλληλα έχουν επισημανθεί, ενώ η διαδικασία κατασκευής τέτοιων συστημάτων προβλέπεται.

Η επιλογή του  αυτοματοποιημένου μηχανικού συστήματος που πολλαπλασιάζει τις θέσεις στάθμευσης, το οποίο θα λειτουργεί με εφαρμογές, ώστε  ο χρήστης- οδηγός να βρίσκει εύκολα και να δεσμεύει  τη θέση στάθμευσης, φαίνεται ότι είναι η  απάντηση για ουσιαστική βελτίωση του προβλήματος της στάθμευσης.

Η καινοτομία του συστήματος στηρίζεται στο αυτόματο check in – check out, στην έλλειψη χειριστή, στην προεπιλογή ελεύθερης θέσης, στην ηλεκτρονική πληρωμή και στην πλοήγηση προς τη θέση στάθμευσης.

Το σχέδιο αυτό μπορεί να ενταχθεί στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και να αποτελέσει ένα ενιαίο δίκτυο εξυπηρέτησης πολιτών για στάθμευση.

 Άλλωστε η σύμβαση για την ελεγχόμενη ολοκληρώνεται και θα πρέπει να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός, σαφώς με βελτιωμένες πρόνοιες, ο οποίος μπορεί κάλλιστα να συμπεριλάβει και το αυτόματο μηχανικό σύστημα στάθμευσης.

Επι πλέον σε λίγα σημεία μεγάλης συγκέντρωσης π.χ. Α.Π.Θ. πρέπει να προβλεφθούν χώροι στάθμευσης ποδηλάτων, κατά προτίμηση υπόγειοι. 

3. ΥΠΟΓΕΙΑ  ΠΑΡΚΙΝΓΚ

Η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από θεσμοθετημένους κοινόχρηστους, βρίσκεται  εκτός κάδρου.

Όμως η  δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στον άξονα της νέας παραλίας σήμερα είναι αναγκαιότητα.

Ειδικότερα, στους κοινόχρηστους χώρους:

* στο τμήμα μεταξύ των οδών Μ. Αλεξάνδρου- Κακαβού- Αθ. Σουλιώτη-28ης Οκτωβρίου
* στο χώρο που περικλείεται από τις οδούς Γ. Παπανδρέου-Μ. Κάλλας-Γ. Σεφέρη
*  στο χώρο που περικλείεται από τις οδούς  Λ.Μ. Αλεξάνδρου-Γ. Παπανδρέου-Λυσιμάχου-Π. Ρέγκου-Π. Συνδίκα.

πρέπει να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, για την κατασκευή τους.

Η ωρίμανση απαιτείται καθώς χρηματοδοτικά προγράμματα και ευκαιρίες υπάρχουν.



1 σχόλιο

  1. Ο/Η Πέτρος Παπαϊωάννου λέει:

    Έξυπνα και Σύγχρονα συστήματα Παρκιγκ, που θα πρέπει να μελετηθούν από το Δήμο για τις δυνατότητες επίλυσης αυτού του προβλήματος της πόλης!

Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί