Επείγει η ενίσχυση των δικτυακών και άλλων υποδομών της Θεσσαλονίκης

Επείγει η ενίσχυση των δικτυακών και άλλων υποδομών της Θεσσαλονίκης

Χρόνος Ανάγνωσης: 3'
24 Οκτ 2022
Επείγει η ενίσχυση των δικτυακών και άλλων υποδομών της Θεσσαλονίκης
Χρόνος Ανάγνωσης: 3'

Για να αναφερθεί κάποιος σε ένα τόσο σημαντικό, αλλά «αόρατο» θέμα για τους περισσότερους πολίτες, δεν μπορείς να αποφύγει να αναφέρει τα «κακώς κείμενα» που εμφανίζονται μπροστά μας στην καθημερινότητα!

Η Ελλάδα σήμερα πληρώνει το σφάλμα της πώλησης του ΟΤΕ από κοινού με το δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας (σφάλμα που ευτυχώς δεν επαναλήφθηκε με τη ΔΕΗ). Όσοι είμαστε πελάτες των υπόλοιπων τηλεφωνικών εταιρειών το συνειδητοποιούμε όποτε πέφτουμε θύματα μιας ακόμη δικτυακής βλάβης, οφειλόμενης στη  γνώριμη πια τεχνική ανεπάρκεια του “μεγάλου παίκτη” στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες. Η διάσταση αυτή μας έγινε ιδιαίτερα φανερή όταν ενημερωθήκαμε στις αρχές του Φθινοπώρου ότι επρόκειτο να ήμασταν χωρίς σύνδεση φωνής και δεδομένων για πολλές μέρες λόγω γενικευμένης βλάβης στην περιοχή της κατοικίας μας.

Τώρα ίσως πείτε πως είναι μικρό το κακό, πως παραεξαρτώμαστε από το διαδίκτυο, πώς η υγεία πάνω απ΄ όλα κι άλλα τέτοια. Φυσικά δε θα έχετε άδικο, όμως το ευρυζωνικό δίκτυο δεν υπάρχει μόνο για το Playstation και το Netflix, μα και για άλλους λόγους, μάλλον σοβαρότερους. Τουλάχιστον έτσι το βλέπουν πολλοί διπλανοί μας, όπως το στέλεχος εταιρείας πληροφορικής στη Δρέσδη που ζει απέναντί μας, ο πατέρας συμμαθητή μας στο διπλανό διαμέρισμα ως project manager γνωστού  πολυεθνικού ομίλου, η αρχιτέκτων πιο πάνω, που συμμετέχει σε ομάδες εργασίας μεγάλων κατασκευαστικών έργων και τόσοι άλλοι μόνο στη γειτονιά μας.

Όλοι οι προαναφερόμενοι πολίτες πέσαμε θύματα της ακαταλληλότητας μίας κρίσιμης για την εθνική οικονομία υποδομής, και φυσικά δεν είμαστε οι μόνοι. Δεν υπάρχει σοβαρή οικονομική δραστηριότητα στη χώρα που να μην βλάπτεται από τις ασθενικές ελληνικές υποδομές, σε κάθε επίπεδο. Μη ολοκληρωμένο κτηματολόγιο και δασικοί χάρτες, λιμενικές εγκαταστάσεις μικρών δυνατοτήτων, προβληματικό οδικό δίκτυο, υποανάπτυκτοι σιδηρόδρομοι, απειροελάχιστα υδατοδρόμια, απαρχαιωμένα συστήματα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, terminal μεγάλων αεροδρομίων χωρίς φυσούνες, ετοιμόρροπο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης,, σπανιότητα σύγχρονων εργαλείων υποστήριξης της γεωργίας και χαμηλή διείσδυση εξοπλισμού smart cities επίσης υποσκάπτουν την ανάπτυξη της μεταποίησης, της πληροφορικής, των ΑΠΕ, του αγροδιατροφικού τομέα, των Logistics, του τουρισμού και φυσικά όλα αυτά χαλούν την καθημερινότητα μας.

Έχω την ισχυρή πεποίθηση ότι χρειαζόμαστε τέτοιες κρίσιμες υλικές και θεσμικές υποδομές διότι μόνο αυτές θα μπορούσαν να προσελκύσουν στη χώρα μας σοβαρό αριθμό άμεσων ξένων επενδύσεων και να διατηρήσουν τις υφιστάμενες.  Παρά την τεράστια γεωπολιτική αξία τους, η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της υστερούν δραματικά σε αυτό το θέμα, δεδομένου ότι η τοπική οικονομική ζωή εξαρτάται από έργα και δράσεις σχεδιασμένα και υλοποιημένα πριν από δεκαετίες, των οποίων η κατάσταση επιβαρύνεται συνεχώς λόγω διαχρονικής ελλιπούς συντήρησης. Κρίνοντας και από το τελευταίο πάθημα μας με το -αναλογικά πιο σύγχρονο- τηλεφωνικό δίκτυο, πιστεύω ότι οι υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ανάγκη τη συνέπεια εκ μέρους όσων τις διαχειρίζονται και παράλληλα ένα μεγάλο ποιοτικό άλμα , είτε μέσω δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων, είτε μέσω ΣΔΙΤ. 

Η λειτουργία του μετρό και τα υπόλοιπα εξαγγελθέντα ή εξελισσόμενα έργα θα πρέπει να αποτελέσουν απλώς της αρχή μιας αναγέννησης



Έχετε αντιμετωπίσει ποτέ παρόμοια προβλήματα στη Θεσσαλονίκη?


Γράψτε ένα σχόλιο


Αποδέχομαι τους ΟΡΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

* Όριο σχολίων: 120 λέξεις / 750 χαρακτήρες


Μεγάλοι
Χορηγοί

Μεγάλοι
Χορηγοί